Saturday 2 September 2017

Beauty Consultant Kerjaya Idaman

"Mengaku beauty consultant konon, puiii~"

Saya senyum je bila baca komen yang mengecam beauty consultant. Jelas sekali dia tak faham tentang kerjaya seorang beauty consultant. Mungkin dia nampak kami ni sebagai peniaga biasa saja.

Jadi kenapa kami digelar sebagai Beauty Consultant?


Dalam Mary Kay ada lebih 200 produk untuk memenuhi keperluan & kehendak pelanggan. Dan kami wajib consult customer untuk ambil produk yang sesuai. Kami tak boleh simply bagi skincare yang customer berminat nak beli tapi kena tanya dulu jenis kulit, produk history, kulit idaman, bajet, etc. Dan untuk beauty consultant baru kami kena attend ESRS yang sijilnya valid di 38 buah negara yang telah ditembusi Mary Kay. Banyak offline & online class lain yang kami attend untuk menambahkan knowledge sebagai beauty consultant supaya kami dapat berikan yang terbaik untuk customer. See, bukannya kami ni syok sendiri panggil diri beauty consultant tapi kami memang ada sijil yang diiktiraf.


Kenapa beauty consultant merupakan kerjaya idaman wanita?
     

1. Cantik Secara Percuma

Biar betul beauty consultant dapat pakai Mary Kay free. Saja nak gebang la tu. Huhuhu saya cakap benda yang benar dikkk. You all bukan saja dapat penjimatan hebat bila sign up sebagai beauty consultant tapi boleh guna duit untung berniaga untuk guna skincare Mary Kay tanpa kacau duit gaji and tengoklah, banyak jugak yang you all akan dapat free nanti. Best ke best?

2. Modal Yang Rendah

Nak berniaga Mary Kay you all tak perlu pajak tanah or jual barang kemaih atau yang sewaktu dengannya. Modal dia rendah je and bukan you bayar sesaja sebaliknya you akan dapat starter kit yang penuh dengan produk Mary Kay, beauty tools, business guidance & samplers. Siap dapat handbag yang stylo lagi tau!

Excited tau masa mula-mula dapat starter kit bulan February 2017. Semua jenis kegembiraan kaum wanita ada dalam tu ๐Ÿ˜€


3. Tiada Risiko Inventori
You all tak perlu buat stok banyak-banyak kalau takut tak terjual. Kalau macam saya contohnya selalu readykan stock lipstick je sebab demand untuk lipstick tak pernah habis. Kalu you jenis yang yang tak suka bagi customer tunggu lama, boleh buat stok awal-awal and katakanlah tak terjual, you ada 90 days satisfation guarantee untuk tukar dengan produk lain yang sama harga.

4. 90 Days Satisfaction Guarantee
Tak jumpa lagi mana cosmetic shop buat rules macam ni. Mary Kay sangat mementingkan customer. Even kalau you all dah guna pun you masih boleh tukar selagi tak lebih 1/4 penggunaan dalam tempoh 3 bulan. Contohnya you beli foundation then bila try rasa muka jadi kelabu pulak๐Ÿ˜ž tapi jangan risau sebab you boleh tukar dengan shade yang lebih sesuai. 90 days satisfaction guarantee juga protect seller dari risiko inventoi yang saya dah higlight di atas (refer no. 3).

5. Kelas Percuma
Kita ada banyak online & offline class yang free available di negeri masing-masing. Kalau you duduk Sabah Serawak pun jangan risau, ada kelas you boleh atend kat sana. Dalam Mary Kay kita berpegang teguh pada semangat GO Give & moto Enriching Women's Lives. Kalau you nak personal coaching pun boleh arange dengan Director you. TAK PAYAH BAYAR BERIBU ya untuk coaching special dengan Director cukup bayar dengan kasih sayang je hehe๐Ÿ˜.

6. Produk Yang Bagus & Berkesan     
Haa ini yang paling penting. Mary Kay spend berjuta dollar setiap tahun untuk R&D sahaja dan setiap satu produk akan diuji sebanyak lima ribu kali sebelum release kat market wowww!!!๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ Obviously bukan sebulan dua punya kerja untuk release produk baru. Mary Kay juga disyorkan sendiri oleh pakar dermatologist. 

7. Masa Yang Fleksibel
Ini pun penting kerja tak perlu ikut office hour ya tapi ikut masa you sendiri. Bila free you update, broadcast dekat kawan-kawan, buat skincare class ke, on the go ke. Settle kan dulu kerja hakiki, hal dengan anak & suami, etc. Tak kisah yiu nak buat bila pun Mary Kay ni asalkan yu consistent Inshaallah you dapat.

8. God First, Family Second, Career Third
Budaya kerja yang sangat indah. God first maksudnya Tuhan nombor satu, dan kerja yang dibuat mestilah suci dari unsur tidak beretika. Contohnya kami tidak dibenarkan mengambil customer beauty consultant lain walaupun customer tu datang sendiri dekat kita. Unless customer dah diabaikan BC selama 6 bulan. Family second, sebab tu lah flexibility masa bekerrja sangat diutamakan. Dan kebanyakan event, unit meeting, offline class dsb anda dbolehkan membawa anak :). Saya punay Director juga menekankan pentingnya restu suami dalam berbisnes tapi saya belum kahwin lagi hehehe.


Suka saya nak tekankan yang perbelanjaan kita takkan berkurang, sebaliknya makin menigkat tahun ke tahu. Dari mengeluh & merungut tak cukup duit apa kata anda cari inisiatif untuk tambahkan duit? Bumi Allah ni luas, begitu juga dengan rezeki Allah. Asalkan anda sanggup berusaha :) 

       

To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment