Monday 10 September 2018

New Mary Kay Timewise 3D

Jeng jeng jeng...

.


Mary Kay buat surprise lagi:scream:. Tapi tak berapa nak surprise lah hehehe. Sekarang Timewise Miracle set bakal digantikan dengan Timewise Miracle 3D, dengan formulation yang lebih hebat! So hari ni kita belajar pasal Timewise 3D ya murid-murid.





Jadi perbezaan yang paling ketara of course lah packaging dia. Timewise 3D baru ni sangatlah cute, pastel colour gituuu. Bukan makeup je yang trend pastel colour sekarang, skincare pun nak jugak:grin:.




Sebelum ni saya memang buat satu entry pasal Timewise Miracle Set sini. Amd sama jugak macam dulu, Timewise 3D ni ada 2 formula - Normal to Dry & Combination to Oily. Refer jenis kulit kepada beauty consultant anda ataupun pada saya jika anda masih belum mempunyai beauty consultant.

Kenapa dipanggil Timewise Miracle 3D?



Defend, Delay & Deliver

1. Defend
Timewise 3D bantu untuk protect kulit kita dari dua faktor yang paling banyak menyumbang kepada penuaan, which is UV Ray & free radical (radikal bebas).

Free Radical - dari persekitaran macam asap rokok, air pollution, cuaca panas, radiation, bahan kikia di tempat kerja, haba, etc.

UV Ray - dari cahaya mafahari, electronic device smart phone, computer, tv, etc

2. Delay

Melambatkan proses penuaan, takdelah umur 30 nampak macam 40 tahun huhuhu.

3. Deliver
Dapat tengok result dalam masa 12 minggu tapi sebenarnya pakai dua bulan pun dah nampak kesan tau.


Director saya punya kulit, belah kiri tu dua bulan lepas dia scan, and belah kanan gambar bulan ni. Memang dia kata kedut & garis halus macam dalam gambar belah kiri dah banyak kurang. Kulit jadi makin smooth anddd, makin cerah! Oh ya untuk Director memang ada skin analysis device, untuk beauty consultant macam saya Inshaalah boleh dapat Skin Analysis device tu untuk scan kulit you all.


Apa benefit Timewise 3D ni?

Haa benefit dia ada dalam ingredients. Jom tengok top 3 most powerful ingredients in Timewise 3D.

                            
1. Encapsulated Resveratrol
Resveratrol ni berfungsi untuk release anti-oxidant, tapi beza Resveratrol dalam Timewise ni berbeza dengan normal Resveratrol normal Resveratrol akan release anti-oxidant sekaligus, tapi untuk Encapsulated Resveratrol dia akan release anti-oxidant sikit-sikit jadi antioxidant dalam kulit tahan lebih lama, and akan protect kulit kita dalam tempoh masa yang panjang.

2. Vitamin B3
Yang ni kita panggil super lower dalam skin brightening. Function dia untuk mencerah, pudarkan dan menghalang pigmentation, sekatakan kulit.

3. Age Defying Peptide
Sejenis protein untuk support collagen and buat kulit jadi lebih elastic & lebih firm.

Dulu 3 in 1 Cleanser, kenapa sekarang 4 in 1 cleanser?

Sebab Timewise 3D cleanser ni ada 4 function;

-Cleanse
-Freshen
-Exfoliate
-Brightening

Wow dalam cleanser pun ada brightening function tau. Hebat ke hebat sangat?

Age minimize 3D Day Cream SPF30

Age Minimize 3D Night Cream

Age Minimize 3D Eye Cream - testimoni salah seorang beauty consultant kami

Simple je step dia, siang pakai cleanser, day cream & eye cream. Malam pulak pakai cleanser, night cream & eye cream. Wow pakai 3 item je rupanya dalam satu-satu masa.


Untuk pembelian pada bulan ni you all berpeluang dapat exclusive box & pouch tau๐Ÿ˜

Jadi itulah dia secara ringkas (eh ringkas ke) mengenai keluaran terbaru dari Mary Kay, Timewise Miracle 3D. Memang miracle kan. Kalau you all berminat untuk dapatkan konsultasi kulit dengan saya, yang sesuai dgn keperluan & kehendak kulit, and budget, boleh contact saya untuk saya bantu. Inshaallah kita guide sampai cantik.:blush

Updated, pakai Mary Kay Timewise 3D naik jerawat?? Sebab ramai yang whatsapp saya & tanya mengenai masalah ni, jadi saya akan share kenapa muka boleh breakout bila guna Timewise 3D.

1. Kulit Muka Belum Bersedia
Timewise 3D ni banyak ingredient anti-aging, jadi dia kira advanced set. Ada orang yang takde hal terus proceed pakai advanced skincare, tapi ada orang yang skin dia kena lemah lembut, kena start dengan yang basic dulu contohnya macam Botanical Effects.

2. Pernah Ada History Menggunakan High Chemical Product
Ni satu hal, kalau pernah terguna produk penggelupasan yang banyak chemical berbahaya, kita memang tak boleh pakai Timewise 3D terus. Sebaliknya kena strat dengan treatment untuk merawat kulit wajah & buang sisa kimia berbahaya. Saya ada share dengan detailed dekat sini.

3. Salah Pilh Formula
Timewise 3D ada formula Normal to Dry & Combination to Oily. Dekat sini saya nak maklumkan yang contohnya kalau kita kulit combination, tapi kita still akan advise untuk ambik cleanser Normal to Dry sebab cleanser Combination to Oily agak kuat dan boleh buat kulit wajah rasa terlalu tegang. Tapi kalau anda refer dekat beauty consultant yang bertauliah, sure takkan jadi masalah.

4. Tidak Membeli Dari Beauty Consultant Bertauliah
Beli dekat Shoppee, Lazada, Carousell & yang sewaktu dengannya, FYI kami memang tak dibenarkan menjual di shopping apps kerana kita perlu bagi consultation and perform two ways communication dengan customer. Naya kalau you all salah beli produk, duit melayang hasil takdak. Saya akan explain dengan lebih lanjut di bawah.



.

.

.


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.


To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment