Tuesday 18 September 2018

Mary Kay Under Eye Corrector


Apakah??? Tak pasal-pasal kena tengok muka saya sebesar alam pulak ni hahaha. Kena letak besar, sebab nak bagi nampak beza. Well sebelah kiri tu bukanlah bareface sangat pun, lipstick merah menyala takleh bincang deknon oiii. Takpe jangan fokus dekat lipstick, hari ni kiuta fokus dekat mata ya. Sebab saya nak share pasal satu item ni, yang saya sayang sangat.


Mary Kay Undereye Corrector

Khas untuk yang nampak flawless tanpa nampak fake, Mary Kay memperkenalkan undereye corrector yang awesome ni! Sesuai untuk sorokkan eyebags sekilo macam saya. Dalam sekelip mata je "ehhh, mana eyebags aku" haa sampai macam tu tau. Tapi betullah, cuma kena sapukan bawah mata dalam bentuk segi tiga, lepas tu dap dap kan guna brush atau beauty blender atau sponge. Seminit je tau.

Photo credit to swatchandreview.com

Photo credit to celebratebeautystore.com

Undereye Corrector ni ada satu colour je, colour peach. Sebab colour peach bijak menyembunyikan bayangan hitam atas kulit. Kalau you all perasan, ramai MUA letak lipstick merah dekat bawah mata untuk cover dark circle, sebab foundation lebih efektifuntuk cover cela yang bewarna kemerahan daripada warna hitam. Pasai tu lah undereye corrector ni colour peach, so that kita tak payah susah-susah dah nak sapu lipstick bawah mata. Kulit sensitif? No worries! Boleh pakai undereye corrector ni. Pakai contact lense? Pun no worries jugak, underye corrector ni tak menganggu pun. 


Berbalik kepada gambar saya ni, nampak tak gambar "almost bareface" tu, eyebag saya boleh tahan jugak kan. Selambak kau. Tapi dengan penyamaran foundation + undereye corrector + baking, nampak macam eyebags tu tak wujud langsung kan. Undereye corrector ni cover lingkaran hitam dengan kemasan yang sangat natural, and tahan lama paling penting. Kita memang advise untuk baking dengan loose powder lepas apply undereye corrector, sebab nak mengelakkan crack bawah mata. Undereye corrector ni lagi intense dari concealer biasa sebab banyak benda dia nak kena sorok kan hehe.

Jadi rasanya susah tak nak nampak flawless lepas ni? Senang je kan. Boleh set appoinment dengan saya untuk belajar makeup flawless yang simple. Of course, free je cuma bayar dengan kasih sayang😁

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


No comments:

Post a Comment