Tuesday 11 September 2018

A Story of A Friend

Assalamualaikum & morning!

Selalu saya asyik share pasal cerita saya je kan, takut you all cemuih. Jadi hari ni saya nak share pasal kisah salah seorang beauty consultant saya, kisah dia agak tragis jugak lah tapi saya share setakat yang boleh.

Bismillahirrahmanirrahim...

Dulu dialah guest skincare class saya yang pertama, sekarang dia conduct skincare class sendiri
Kawan saya selama 10 tahun inilah yang sudi pinjamkan muka untuk saya practise tahun lepas. Dalam keadaan serba tak pandai, saya cuba buat dgn dia. Atiqah biasalah okay je semua benda, tak pernah berkira.
Dia pun rasa seronok dengan produk Mary Kay, tak pernah beli tapi recommend dekat kawan2 yang suka mekap. Dia juga ajak saya datang office buat makeup demonstration. Takkanlah dia nak suggest produk yang dia tak percaya kan.

Satu hari yang tragis, dia dibuang kerja and disuruh kosongkan office dalam tempoh dua jam akibat perbuatan khianat. Huhuhu dahsyat kan. Dia whatsapp saya yang kebetulan masa tu tengah bercuti (masa tu saya masih bekerja). Dia mengadu kisah dia yang sebenarnya boleh buat drama jugak, tapi saya tak nak ulas panjang sebab P&C. Kebetulan masa tu, saya dapat berita yang saya salah seorang achievers yang berjaya complete Cruise Challenge. Ngam-ngam betul tau depan Atiqah. Tak lama selepas tu, dia decide untuk jadi sebahagian dari kami. Awalnya takut sebab dah banyak kali tukar2 bisnes, well macam kawannya jugak. Tapi saya kata, saya dah setahun lebih dgn Mary Kay and tak pernah curang, and Inshaalllah takkan curang sampai bila2. Sebab Mary Kay bagi apa yang bisnes2 saya terdahulu tak boleh bagi, coaching, mentor, ilmu non-stop, and sisters yang positif. Dalam takut, Atiqah cuba jugak. Ingat lagi masa nak register, dia tanya saya betul ke apa yang dia buat ni.

And now, tengoklah dia sekarang. Jauh beza dari Tiqah dulu yang asyik hangat2 tahi ayam (sorry Tiqah). Kali ni dia serius. Kalau tak serius takdelah dia susah2 arrange utk skincare class. Takdelah dia susah2 jumpa saya and mintak belajar untuk bercakap. Takdelah dia beranikan diri bercakap depan orang kan. Baik goyang kaki dekat rumah.
Saya bangga dengan Atiqah. Bisnes ini bukan saja merubah saya, tapi juga mengubah orang lain ke arah yang lebih positif. And ke arah yang lebih cantik of course.


My beauty consultant in action


My partner in crime, Kak Maz (Red Jacket) pun turun padang membantu

Nak jugak hahaha. Sorry tak banyak gambar dapat share sebab nak protect aurat orang lain

To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment