Friday 14 September 2018

Bila Rasa Down...

Happy memanjang buat Mary Kay. Hari-hari best!. Hari-hari selfie happy. Hari-hari syokkk.

I wish! Macam bisnes lain jugak, bisnes Mary Kay tak terlepas dari cabaran & rintangan. Saya sendiri pun kadang-kadang rasa murung je. Rasa down? Of course pernah. Tapi bak kata SD Bella, down 5 minit je. Kadang-kadang saya pun tak dapat lari dari reflect and fikir, betul ke Mary Kay ni untuk aku. Orang lain berjaya, memang rezeki dia dengan Mary Kay. Aku belum tentu lagi. Cepat-cepat istighfar kalau rasa macam tu. Itu cuma bisikan syaiton untuk suruh kita putus asa cepat.

Tapi Allah suka ingatkan saya dengan cara halus. Satu hari bila saya frust dengan performance diri, ada stranger DM saya dekat instagram. Dia pun beauty consultant Mary Kay tapi unit lain. Dia tanya apa rahsia saya jadi Star Consultant, and dia kata banyak belajar dari Instagram saya. Allahu😭. Kita rasa kita ni belum apa-apa lagi, tak sangka ada orang lain yang terinspirasi dengan saya.

Time tengah frust menonggeng, dapat email dari Mary Kay, yang saya akan naik stage sebagai recognition untuk Move Up Career. Haa tersentak terus, cepat-cepat kita bangkit. 

Pada suatu hari yang panas terik, saya stress and down bila banyak tempat submit proposal semua time tak kena. Ada yang PIC tak hadir, ada institut yang kata schedule dah penuh, ada yang tak boleh masuk sebab tak buat appointment dulu😟. Saya makan lunch sorang-sorang and tenangkan diri, kutip balik sisa-sisa semangat yang ada untuk hantar proposal ke sekolah pulak. Tiba-tiba ada Senior Director unit lain whatsapp saya, asalnya dia nak mintak soft copy proposal tapi end up berborak panjang. Dia cerita yang dia share kisah saya dekat unit dia, dia tunjukkan saya sebagai contoh orang yang berusaha, and ramai BC beliau yang terinspirasi. Nak menitik air mata time tu tak sangka SD unit lain pun sanggup ambil saya sebagai role model😭.

Sebenarnya, bisnes atau tak bisnes, hidup ini tetap berputar macam roda. Of course kita akan rasa down, rasa kecewa. Tapi lima minit cukuplah, and then get back to your goal. Yes, impian kita bukan boleh dicapai dalam masa sehari dua, seminggu dua, or sebulan dua. Tempoh masa yang lama tu selalu buat kita lupa, and kadang-kadang jadi tak berimpian terus. 

Cara nak remind diri sendiri tentang impian kita? Kalau saya punya style, saya akan tampal kertas kecik di cermin dan tukiskan target saya untuk bulan tu. Lepas tu, dalam sujud setiap kali solat, jangan lupa mintak dekat Allah apa yang kita nak capai, sebagai peringatan dekat diri kita jugak. Sebab bila kita asyik doa, kita akan ulang banyak kali apa yang kita nak, and Inshaallah kita kan take action and cuba usahakan. Saya doakan semua yang membaca entry ni dapat mencapai impian anda dalam masa terdekat Amin...


Mary Kay Malaysia


To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


1 comment:

  1. Ayo segera bergabung bersama kami di QIUQIU99 :)
    Rasakan sensasinya bermain 8 permainan hanya mengunakan 1 akun/ID
    Hanya dengan modal Rp20.000 kamu sudah bisa bermain permainan populer yang tersedia di QIUQIU99 Loh :)
    www.paketvip.co
    ♦POKER
    ♦DOMINOQQ
    ♦CAPSA SUSUN
    ♦ADUQ
    ♦BANDARQ
    ♦BANDARPOKER
    ♦SAKONG
    ♦BANDAR66(NEW)
    LINK ALTERNATIF : qiuqiuqq.net
    Dapatkan berbagai bonus dari QIUQIU99
    ♣♣ Bonus Turnover 0.3 % Setiap hari dibagikan
    ♣♣ Bonus Referral 10%+10% Setiap hari jumat
    Pelayanan yang kami sediakan di QIUQIU99 24 jam customer service yang siap
    melayani anda :)
    ♦ BBM : 2BC4317D
    ♦ WA : +6282211983091
    Transaksi Depo/WD super cepat banget
    100% player VS player (No Robot)
    Support Bank Lokal Indonesia
    ♦ Bank BCA
    ♦ Bank MANDIRI
    ♦ Bank BNI
    ♦ Bank BRI
    ♦ Bank DANAMON
    Salam Sukses Semuanya :)

    ReplyDelete