Saturday 12 May 2018

Timewise Miracle Set

Timewise Miracle set merupakan set yang paling laris di US dan di semua negara. Ada dua jenis formula; Normal to Dry and Combination to Oily. Seawal usia 25 tahun kita dah boleh pakai Timewise set sebab masa ni kita dah ada tanda penuaan yang kita tak sedar, contohnya kulit di sekitar bibir dah start kering sebagai permulaan kedutan. Kulit pun dah start hilang keanjalan masa umur 25 tahun.

1. Timewise 3 in 1 Cleanser
Nampak tak kenapa beza tekstur antara dua cleanser ni? Cleanser Normal to Dry tekstur dia creamy sebab nak bagi lembapan pada kulit and ada beads halus untuk tanggalkan kulit mati. Cleanser Combination to Oily pulak tekstur gel and sedikit berbuih untuk tarik minyak sebab tu dinasihatkan yang betul-betul oily je pakai cleanser Combination to Oily ni. Kenapa dipanggil 3 in 1? Sebab Timewise cleanser ni ada function menegang, mencerah & exfoliating secara halus. 



2. Timewise  Moisture Renewing Softener
Berfungsi macam toner tapi lagi best, sebab dia renew hydration dalam kulit kita. Softener ni jugak sesuai untuk orang yang mempunyai masalah liang roma besar macam saya sebab dia akan menghaluskan pori dan menganjalkan kulit untuk kurangkan ketaraan pori-pori. Rasa sejuk  & sangat bila apply and dia juga ada bau wangi yang soft. Sebotol besar 147 ml tahan berbulan-bulan tau!




3. Day Solution
Ada SPF 35 untuk protect kuli kita dari UVA, UVB dan radikal bebas. Pobondo radikal bebas tu? Well, bila kita keluar kita terdedah kepada habuk, udara yang tercemar, suhu yang terlalu panas atau sejuk, kotoran, minyak, etc. Of course ada anti-aging untuk lawan kedutan. Day Solution tak boleh pakai berseorangan tanpa wife dia, Night Solution.





Tekstur Day Solution ni sticky sikit sebab ada SPF


4. Night Solution
Item yang paling saya suka dalam Timewise Miracle set ni. Sebab dia halus sangat & sejuk bila apply. Meresap dalam kulit sepantas kilat tau tak payah nak bercinta sangat bila apply. Ada microbeads vitamin A, C & E yang akan pecah setiap kali melalui pump so boleh imagine tak kalau you all apply fresh vitamin setiap malam, mana tak cantik kau. Antarsa fungsi lainnya untuk merangsang collagen dalam kulit masa kita tidur, and tak macam Day Solution, Night Solution ni boleh pakai sorang-sorang.


Nampak kan beads warna warni dalam tu ialah Vitamin A, C & E


5. Age Fighting Moisturiser
Normal to Dry medium texture tak terlalu intense & tak terlalu cair. Untuk Combination to Oily pulak tekstur dia lebih ringan & cair. Bagi kelembapan dekat kulit selama 10 jam - menegang, menganjal & melawan kedutan. 


Kenapa Timewise bagi effect cerah?
Sebab dalam celanser tu sendiri dah ada vitamin, collagen dan juga gentle exfoliating. Night solution pula mempunyai vitamin A, C & E dan juga sebagai gentle exfoliation untuk
 membantu buang kulit mati & reveal skin layer yang lebih sihat.

So sebagai mana namanya, TIMEWISE membantu memutarkan masa kulit kita jadi muda sokmo. You all jangan tunggu sampai umur 40 baru nak start anti-aging regime, tapi bermulah masa umur 25 tahun😀. Lagi best Timewise Miracle set ni ada promo bulan ni. Boleh risik-risik dengan saya😃.

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment