Monday 14 May 2018

Kenapa Perlu Beauty Consultant?



Kenapa Beauty Consultation adalah penting?


First, sebab kami Beauty Consultant nak tau kulit anda macam mana, apa masalahnya, apa yang diperlukan, history of product dan texture kulit anda supaya kami dapat berikan range yang TERBAIK untuk anda.

Mungkin ramai yang tak tahu, kami pergi kelas tau untuk belajar mengenai kulit, product knowledge, belajar mengenai punca masalah kulit dan solution, belajar make up pun supaya dapat guide anda masa kelas make up nanti and macam-macam kelas yang kami pergi lah. Yes semua ni memberikan yang terbaik untuk anda!  Sesi consultation ni boleh dilakukan dalam banyak cara

Antara soalan yang wajib saya tanya semasa consultation :
1. Jenis kulit?
2. Masalah kulit?
3. Jerawat?
4. Product History

Jangan marah ye tanya banyak soalan hehehe. Ada sebab kenapa saya tanya 
Consultation dan tips exclusive untuk customer saya saja.

Paling utama untuk elakkan anda beli range yang salah. Ada yang umur remaja tak boleh pakai, ada yang umur 40 tak boleh pakai. Ada yang ex pengguna peeling tak boleh pakai. Ada yang ibu mengandung tak boleh pakai. KAlau salah beli kan naya tu. Kulit manusia ni berbeza-beza walaupun nampak sama. Mary Kay skincare pun ada banyak range untuk memenuhi keperluan kulit anda. Jadi anda perlu tahu range mana yang betul untuk anda pakai.

Contohnya kalau kawan anda pakai range Timewise misalnya, anda tak semestinya boleh pakai yang sama dengan dia. Mungkin kalau nasib anda baik, kulit anda serasi, kalau tak serasi macam mana? Kan membazir namanya tu 
Haa sebab itu la penting consultation ni. Beauty Consultant akan cadangkan mana yang perlu anda pakai dahulu bergantung pada jenis , masalah kulit dan concern anda.

Hubungi saya untuk menjadi perunding kecantikan anda.

Need consultationπŸ™‹ i'm here for you.


To contact me, please clickπŸ‘‡πŸ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


.

2 comments: