Friday 31 August 2018

Pelembap Muka


Cuba bayangkan kalau kita makan tanpa minum air, mau tersedak kan. Macam tu lah jugak kalau skincare regime kita tak mempunyai moisturiser. Tak complete. Moisturiser ni antara item yang wajib selepas cleanser. Sayang kalau guna skincare item yang harga sampai beribu tapi takde moisturizer, sebab semua baja muka yang kita letak dekat muka kita, cuma akan berkesan dengan kehadiran lembapan. Ibaratnya macam kita letak baja dekat pokok bunga, tapi kalau  tak siram pun takkan hidup kan. Jadi hari ni saya nak explain pasal setiap moisturizer dalam Mary Kay and function depa secara ringkas.


1. Botanical Effects Hydrate
Pelembap yang paling mild - untuk merawat & menyihatkan kulit. Ada 3 formula, Formula 1 untuk kulit kering, Formula 2 untuk kulit kombinasi, Formula 3 untuk kulit berminyak. Sesuai untuk si muda belia ataupun yang nak start dengan Mary Kay secara basic.

2. Oil Free Hydrating Gel
Khas untuk kulit kombinasi / berminyak. My favorite! Khas untuk control pengeluaran minyak di wajah & merawat kulit akibat penggunaan kimia berbahaya. Highly reccomended untuk kulit sensitif. Mengecutkan jerawwat and meredakan radang merah-merah.

3. Intense Moisturizing Cream

Sama function macam Oil Free Hydrating Gel cuma bezanya dia untuk kulit kering.

4. Melacep Ultimate Cream


Apa-apa yang bernama Melacep tak lain tak bukan memang untuk mencerahkan. Dibuat di Korea yang ada advanced technology dalam skin brightening. Tekstur dia cepat diserap kulit and buat kulit jadi lebih jernih. 79% mengatakan nampak kulit semakin cerah, 90% pulak kata nampak perubahan dekat tekstur kulit. Thanks to Melacep Ultimate Cream.

5. Botanical Effects evolution - Moisturizing Lotion SPF30


Untuk adik-adik berumur 12 - 23 tahun. Saya suka tekstur gel dia sangat mudah meresap lepas tu wangi bau buah naga. Bagi protection dekat kulit selama 12 jam.

6. Clearproof Oil Free Moisturizer    
                              
Khas untuk kulit berjerawat & berminyak. Clearproof ni memang formulated untuk kulit berjerawat, jadi step paling penting untuk mengelakkan penumbuhan jerawat mestilah oil control, jadi Clearproof moisturizer ni memang takkan rasa greasy.

7. MKMen Advanced Facial Hydrator SPF 30



Moisturiser untuk cik abnag sayang. Yang perempuan jangan gatai nak pakai sebab MKMen memang diformulasi khas untuk kulit lelaki yang lebih tebal & berminyak. Melembap sehingga 10 jam, control minyak dengan efektifnya di samping mengurangkan kedutan & garis halus.

8. Timewise Age Fighting Moisturiser



Anti aging formula untuk yang berusia 23 tahun ke atas. Ada dua formula, Normal to Dry & Combination to Oily. Mencerah, menghalus, menegang - itulah Timewise. Selepas umur kita mencecah 23 tahun, sebenarnya kulit kita dah ada tanda-tanda penuaan yang kita tak nampak, and penuaan tu berlaku hari-hari tau, sebab tu pentingnya ada anti-aging dalam skincare regime kita.

9. Timewise Repair Volufirm Day Cream & Night Treatment



Advanced anti-aging formula untuk yang berumur 30 tahun ke atas. Sebenarnya content dia sangat berat tau which is 48g, saya ingat lagi bila ada customer beli jenuh saya nak muatkan dua-dua Day & Night cream dalam paper bag. Night Cream memounyai retinol yang sgt berkesan untuk membuang kedutan & sekatakan tona kulit, tapi kena make sure siang tu kita pakai SPF30.

Jadi itulah secara ringkas fuction setiap moisturiser dalam Mary Kay. You all boleh refer kepada beauty consultant ataupun pada saya untuk yang masih belum mempunyai beauty consultant. Tak perlu pening-pening nak pilih sebab itulah tanggungjawab saya, untuk berikan yang terbaik buat anda & kulit anda. 


To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


No comments:

Post a Comment