Saturday 25 November 2017

Bibir Kering

Assalamualaikum & morning! Saya harap you all sihat-sihat je selalu. Hari ni hari Sabtu and tengah hujan lebat, so sis tak boleh ke mana-mana hehe.

Anyway, siapa dekat sini ada masalah bibir kering? Nak senyum, nak minum air pun perit. Sebenarnya saya pun ada masalah yang sama. Kalau nak kata saya kurang minum air, hellowww...saya memang minum air tak kurang 2 liter sehari. Tapi tu lah, bibir I memang sensitif kot. Kalau bulan puasa tak payah cakaplah.




Tapi jangan risau, ada penyelamat untuk kita. Yang membuatkan bibir saya tak merekah & terkopek lagi.


Introducing ~ Mary Kay Satin Lips yang super best!

Sebenarnya Satin Lips ni dah berevolusi packaging. Time satin lips lama tu saya masih tak lahir lagi dari Mary Kay tapi tak sempat kenal.




Tengok ingredients memang terdiri dari bahan natural yang khusus untuk penggelupasan halus & melembap. Kalau bibir kering kan banyak kulit mati yang terkopek-kopek and buat uolls rasa rimas, so kita buang dulu dengan lip scrub before lembapkan dengan Shea Butter Balm. Jom kita tengok perbezaan tekstur dua item ni.


Mary Kay Shea Sugar Scrub


Dah nama pun scrub kan so of course ada beads-beads halus untuk tolong buang kulit mati. Tapi sangatlah halusss sampai jadi bibir memang tak luka. Hasil feedback customer & peserta skincare class, scrub bibir ni manis sangat rasa nak makan. Sebab tu before skincare class I akan warning awal-awal tak bolah makan hehehe. Cukup scrub 2 kali seminggu je walaupun kemanisan sugar scrub tu rasa nak scrub hari-hari je.


                                                        
                                                           Mary Kay Shea Butter Balm


Lip balm ni pulak nampak tekstur dia sama macam lip scrub kan. Sebab beads lip scrub very fine and macam tak kelihatan, cuma dapat dirasa. Lip balm ni nampak macam putih tapi bila sapu kat bibir akan jadi transparent. Tak sempat bibir uolls nak terkoyak tau. Memang best.



Ni peserta skincare class saya yang tak boleh move on dengan She Butter Balm. Ada yang tanya Satin Lips ni boleh merahkan bibir tak?  Well, yes. Kalau bibir asal you memang memang merah. Kalau bibir gelap macam saya pulak dia takdelah sampai jadi merah, tapi aya perasan kegelapan bibir tu makin kurang. Kiranya dia pudarkan colour bibir yang gelap la.


Siapa lagi yang patut guna Satin Lips Mary Kay?
  • sesiapa yang nak bibir sihat 
  • bibir merekah
  • bibir gelap akibat rokok atau penggunaan gincu berplumbum
  • sesiapa nak sapuan lipstick yang smooth


Kalau you all nak bibir secantik muka you, haruslah guna Satin Lips ni. Satin Lips juga merupakan item wajib dalam skincare class saya. Sebab nak lip spa tu ambil masa seminit je tapi kesannya terus rasa awesome tau. You all boleh contact saya untuk dapat kan Satin Lips ataupun nak try dulu pun boleh :).


To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment