Sunday 19 May 2019

Mary Kay Flawless Set

Assalamualaikum & morning!!



Sempena syawal yang bakal datang ni, Mary Kay dgn baik hatinya ada buat promo Flawless Set. Flawless Set ni mengandungi item yang saya selalu dok bebelkan dlm blog saya contohnya macam foundation. Tapi takpe jom kita tgk secara ringkas function setiap item dlm Flawless Set.

1. Timewise Liquid Foundation
My fevreto! Nak mekap cantik you kena ada base yang bagus. If base you fail, fail lah mekap you. Saya mmg suka do'oh dgn foundation Mary Kay ni sbb dia tak rasa oily langsung. Ringan wlpun dah berapa kali coat. Sapu nipis je dah cukup tau, tahan lama sehingga 8 bulan. Ada dua formula - Matte formula utk kemasan matte (combination / oily skin) ataupun Luminous formula utk dewy finish (dry skin).

2. Perfecting Concealer


Menutup cela di wajah & juga berfungsi sbg highlighter. Ada empat pilihan warna utk disesuaikan dgn kulit. Nak conceal kening pun bolehh and macam saya suka guna concealer sbg eyeshadow base supaya eye colour nampak lebih pop up. Ataupun sbb sebenarnya saya malas nak capai eye primer so alang2 conceal kening kita sapu sekali dekat kelopak mata. Perangai kan? Hahaha😄 

Ni saya share tutorial & kegunaan concealer

3. Mineral Powder Foundation (MPF)


Foundation tapi dlm bentuk powder. Nak senang explain saya selalu cakap macam tu. Coverage MPF ni yang paling tinggi antara powder yang lain sebab particles dia sgt halus & boleh fill in garis-garis halus, melitupi parut-parut & buat muka nampak flawless intantly. Ada enam code, boleh refer beauty consultant anda utk shade yg sesuai ataupun refer pada saya kalau you all masoh belum mempunyai beauty consultant.

6. Sheer Mineral Pressed Powder



Yang sentiasa ada dlm handbag saya. Lightweight and kemasan natural, saya suka sbb dia compact & practical. Pressed powder ni dia macam create satu layer yang buat kulit nampak berseri dgn finishing natural. Sesuai utk kulit kering jugak. You all boleh padankan dgn compact favourite.
Saya letak dalam casing Mary Kay yang boleh bubuh sekali dengan lipstick. Senang nak touch up lepas solat. Kalau you all suka casing yang lebih kecil or lagi besar, Mary Kay ada je😏.

Jom tengok video pulak tutorial Flawless Set Mary Kay...

Senang je kan nak guna Flawless set ni. Kalau you all bukan jenis mekap pun, berbaloi sangat grab sebab menghasilkan base yang cantik & lama

Hasil base menggunakan item promo bulan ni, sangat jimat tau rugi kalau tak grab

Macam yang saya dok selalu dok bebelkan, kalau nak mekap yang  cantik base you kena perfect. Foundation or apa-apa pilihan base yang you all pilih mestilah yang sesuai dgn kulit, and long lasting. Especially dengan cuaca dekat Malaysia tragedi mekap cair tu memang biasa. Tapi jangan risau, kalau you all masih belum ada beauty consultant & perlukan makeup tips & tricks dari saya, boleh contact I okayy~

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation ynag tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment