Thursday 9 May 2019

Pampering Session Pusat Kebajikan Destiny

The Art of Giving~

Belajar memberi tanpa mengharapkan balasan. Sejujurnya sebelum Mary Kay saya jenis suka fikir masalah sendiri je. Rasa tak perlu serabutkan otak dgn masalah orang lain. Tapi pemikiran sempit saya tu berubah bila bersama Mary Kay. Kami selalu diingatkan tentang Golden Rule - do unto others as you want them do unto you. Slow-slow saya belajar merubah diri, bila berpeluang tengok hidup ni dari perspective lain.

Dengan Mary Kay saya melangkah ke tempat yang saya tak pernah terfikir akan sampai. Dengan Mary Kay saya dpt berjumpa mengenali kelompok yang tak pernah saya terfikir sebelum ni. Teringat masa masuk ke satu kawasan perkampungan, beg trolley penuh skincare tu tak boleh heret dekat jalan berbatu, so kena angkut lah cerita dia😂.

Minggu lepas kami berpeluang buat pampering session untuk cikgu-cikgu Pertubuhan Pusat Kebajikan Destiny. Tengok dari luar dah nampak ramainyaa budak, mcm mana nak buat ni. Tapi rupanya budak-budak ni sangat behave. Depa ni anak-anak pendatang asing, sungguh tersentuh hati bila salah seorang teachers bagitau "nobody wants to take care of them, so we builded up this place for the children". Jadi kebajikan anak-anak kecil ni terjaga sementara tunggu ibu bapa habis bekerja.

Kan dah kata behave je anak-anak ni

Let's begin! Jaga-jaga ada yang memerhati hahaha

Saya punya tudung tak sempat pin🤣 rushing sangat time nak sampai sini

Amboii apa yang suka sangat tu...memang macam ni setiap kali buat beauty class  kita enjoy & gelak-gelak je

Kenapa kena bagi muka putih sebelah je? Haa ni kena jpin free session dengan kami baru tau

Ada cikgu-cikgu ni dari Sri Lanka, suka tengok muka depa

Saya mmg salute cikgu-cikgu yang mampu handle 100++ anak kecil and working long hours. Mereka sendiri mengaku takde masa sangat nak belai & cantikkan diri, masa banyak didedikasikan untul anak-anak yang bukan darah daging mereka pun. Allahu mulianya hati. Bila tengok teachers yang ikhlas ni, saya mula persoalkan diri sendiri, apalah sangat penat memunggah skincare nak dibandingkan kudrat depa menjaga anak-anak ni. And rasa happy sangat bila tengok teachers enjoy, puas hati bila dpt buat orang happy.

Another experience checked off the list! Inshaallah bukan yang terakhir. Saya happy dgn kerja saya membuatkan orang lain happy. "

Only by giving you are able to receive more than you have - Jim Rohn

                                       
Selfie is a must!

Kalau you all rasa nak manjakan diri sambil belajar, jangan segan silu contact saya. Cantik dapat ilmu pun dapat. Kami juga provide corporate training untuk grooming, penjagaan kulit & makeup at work. Boleh contact saya untuk saya emailkan proposal. And of course, it's FREE!

MK Beauty Consultant

http://www.wasap.my/60183719495  for consultation / order for consultation / order

COD around Semenyih, Beranang, Kajang & Bangi 

*free face to face consultation / skincare class available around KL, Selangor & Nilai

FB Page & Instagram :  Allydra

No comments:

Post a Comment