Sunday 28 April 2019

Grooming & Makeup Lesson UiTM Puncak Alam

Assalamualaikum & good morning!

Alhamdulillah sesi Grooming & Makeup Lesson dengan pelajar jurusan Optometrist berjalan lancar. Seronok bila mengajar adik-adik students ni, rasa kita pun muda jugak hahaha. FYI selain buat skincare & basic makeup class secara percuma, yang terbaru kami ada jugak offer untuk mengajar pasal grooming. Semua ni asbabnya dari syarikat-syarikat swasta yang banyak mintak kami masukkan sekali pasal Keterampilan Imej selain daripada penjagaan kulit & solekan asas. And of course, kami pun attend training pasal grooming sebelum bagi training dekat orang lain. Back to the story, jom kita tengok gambar sambul membaca cerita :D

Sesi Grooming Lesson dimulakan oleh saya

                                                                          Actually ini merupakan first time saya mengajar pasal Grooming. Sebelum ni saya banyak conduct Skincare & Makeup Class je, mula-mula terima tugasan ni dari Senior saya, rasa ragu-ragu jugak dengan diri tapi bila dah buat tu rasa excited sangat. Bila dngn students ni saya seronok share pengalaman saya maza zaman "try hard" and suka nak follow blogger-blogger famous punya style. Semoga jangan diikuti perangai kakak ni ya hahaha.


Masih lagi sesi Grooming, tapi dah diambil alih oleh senior saya

Ready for makeup class, meja still kemas lagi time ni hihi

Bersihkan wajah dengan Freshen Botanical Effects dulu

Makeup demonstration by SSD Nadia

Start pakai prep skin & pakai primer dulu

Dah start dah mencalit-calit

Muka tak puas hati dengan mamarazzi hahaha

After habis class, model bergambar dengan cikgu. Kita ajar teknik makeup simple nak pergi kerja, nak pergi interview, etc. Tak perlu makeup lima inci pun untuk nampak pleasant.


With my adik-adik yang jadi guest hari tu💗

Barisan tenaga pengajar😄

Selain wajah kita, penampilan jugak memainkan peranan yang amat sangat penting. Yang we all mengajar hari tu lebih pada preparation untuk attend interview & untuk bekerja nanti. Lepas habis je beauty class kami pi try kepala lebu singgang dekat area Puncak Alam jugak.
Jemput tengok hehe. Tomyam kelapa mengancam!

Gaya macam sepuluh orang punya makan. Yang tudung hitam tu owner dia merangkap beauty consultant unit kami jugak. Dia belanja makan hari tu Alhamdulillah semoga dimurahkan rezeki Kak Sal.

Ampunkan muka saya yang bareface tu lepas solat malas nak touch up dah huhuhu


Highly reccomended! Siapa yang duduk area Puncak Alam tu tolonglah singgah, Tom Yam memang kaww! Saya ni memang letak high benchmark when it comes to Tomyam yelah sebab dulu belajar dekat Perlis kan. Jadi kalau saya kata sedap sila percaya haha. And udang dia memang nampak and rasa fresh, sebab kebetulan kedai makan Kak Sal ni terletak bersebelahan kolam udang. Fuhh memang fresh lah kan. Takde dalam gambar tapi tak lama lepas tu owner pesan Kepala Lembu Singgang pulak. Saya ni jenis tak makan masakan singgang tapi lepas try tu perghh, terbaikk wa cakap sama lu. Cukup rasa, balanced, pedas, masam manis semua bersatu. You all try jelah sendiri and rasakan nikmatnya.

Akhirnya kami semua senak perut nak jalan sebab makan banyak sangat. Nasib bukan saya yang drive hari tu. Alhamdulillah dipermudahkan kami buat grooming class & makan besar hari tu. Sangat suka sisterhood dalam Mary Kay. Jauh pulak terlanjur bercerita pasal makanan kan. Jadi kalau nak makan sedap boleh singgah kedai Kak Sal. Kalau nak kelas grooming percuma boleh cari saya😃.

MK Beauty Consultant

http://www.wasap.my/60183719495  for consultation / order for consultation / order

COD around Semenyih, Beranang, Kajang & Bangi 

*free face to face consultation / skincare class available around KL, Selangor & Nilai

FB Page & Instagram :  Allydra

2 comments:

  1. Hi, yeah this paragraph is really good and I have learned lot of things from it about
    blogging. thanks.

    ReplyDelete
  2. Hey! Do you use Twitter? I'd like to follow
    you if that would be okay. I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward
    to new posts.

    ReplyDelete