Saturday 25 May 2019

Mary Kay Blusher

Assalamualaikum & salam Ramadhan ke-22๐Ÿ˜ƒ

Sekejap je dah nak raya, Alhamdulillah masih dipanjangkan umur. Sebenarnya agak pilu bila fikirkan Ramadhan yang bakal tinggalkan kita. Semoga ketemu lagi...

By the way bila dah nak raya ni, ramai yang mencari mekap. Yang tak mekap pun akan termekap jugak masa raya kan. Jadi hari ni saya nak share cara untuk mekap dengan cepat bila kita boleh fully utilize satu item.

Saya ada kejadian suka guna blusher sebagai eyeshadow dan saya akan bentangkan bentangkan hujah-hujah saya hari ni๐Ÿ˜

Kenapa anda perlu guna blusher sebagai eyeshadow??


  • Perfect match! Dah tak payah fikir nak pilih colour eyeshadow or blusher yang match, benda boleh guna yang sama, kenapa nak pilih lain-lain.
  • Jimat masa - berbalik kepada point pertama tak payah pening-pening nak pilih colour
  • Practical - senang nak bawak travel
  • Saya tak pernah lagi jumpa colour blusher warna kuning, hijau atau biru๐Ÿ˜‚. Pilihan warna blusher memang akan merah-merah, orangy, pink atau pun colour plum. Takkan colour pelil-pelik that's why kalau blusher automatic kita boleh apply dekat mata jugak
  • Blusher Mary Kay memang sangat pigmented. If letak atas kelopak mata yang lebih gelap pun colour dia tetap akan naik.

Nak tengok hasil dia? Jeng jeng jeng...

1. Strawberry Cream


Colour yang soft and sangat menarik sebab dia macam pinkish effect tapi bukan pink. Ada sparkle untuk nampak lip lap tapi tak melampau pun. Muka nampak berseri dengan colour ni, kalau you all berkulit gelap, apply lebih sikit untuk lebih menonjol.

2. Juicy Guava


My fevreto! Suka colour ni sangat sebab dia colour macam peachy-peachy. Ada highlighter sekali tau. First blusher Mary Kay yang saya try, mula-mula pakai saya tersapu banyak and nampak macam badut sebab tak sangka yang dia sangat pigmented. Sesuai untuk semua jenis kulit.

3. Shy Blush



Colour yang malu-malu katanya~ Ada glitter jugak macam Strawbery Cream. Saya suka sebab dia bagi effect macam menantu pilihan gituu, mekap you all tak nampak tebal & nampak ayu je.

4. Ripe Watermelon


Saya panggil colour Korea, sebab pink-pink ni macam minah Korea Kan. Actually mula-mula tengok colour ni rasa seriau, "iskk pinknyerrr". Saya tau saya tak sesuai dengan colour yang "too pink", takut nampak macam nyah๐Ÿ˜‚. Tapi bila try, ehh okay je. Takdelah nampak pink yang jenis over bila apply. Just nice and tiba-tiba tersuka pulak hahaha. Untuk cheek colour Ripe Watermelon saya cadangkan pada yang berkulit cerah & mempunyai cool tone.

5. Cherry Blossom


Colour yang strong, nampak gaya wanita tegas. Colour ala-ala plum. Kalau you all nak guna Cherry Blossom ni sebagai eyeshadow saja takde masalah, tapi kalau nak guna sebagai blusher make sure you all lawan dengan tudung colour soft atau cerah, sebab kita taknak nampak kusam. Colour ni cantik & fevreto saya jugak, tapi you all kena betul-betul match dengan paaian and mekap lain.


Adakah mood rasa terus rasa membuak-buak? Jom serikan raya you all dengan makeup Mary Kay yang berasaskan mineral and bersifat non-comodenic. Kalau nak cuba dulu pun jangan malu-malu untuk contact saya hokayy~

  To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡


Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation ynag tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.


No comments:

Post a Comment