Thursday 13 June 2019

Tips Kulit Glowing Masa Raya

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin

Dengan ini saya menyusun 10 jari kalau ada tersalah kata, terlebih atau terkurang dalam memberikan info terbaik buat anda. Terima kasih untuk yang sudi spend time membaca blog saya yang tak seberapa ni. Jadi macam mana raya you all? Dah top up balik ke berat yang hilang time puasa lepas kikiki. Saya pun boleh tahan membalun time raya, ni dah start diet regime semula. Semoga istiqamah Amin...

By the way, dulu saya pernah share cara untuk buat mekap nampak glowing, you all boleh refer dekat sini Tips Mekap Glowing.  Untuk hari ni saya nak share pulak tips kulit glowing di pagi raya. Walaupun raya dah lepas tapi tips ni you all boleh apply utk daily look jugak, sebab kita focus pada kulit. Jom!๐Ÿ˜

1. Pakai Mask Sehari Sebelum Raya


Jangan pakai mask sehari sebelum, ni untuk make sure kulit kita bersinar, kemas & senang apply foundation. Lagipun buat apa nak beraya dengan kulit mati kan kikiki.

2. Pakai Skincare Yang Complete Sebelum Bermekap


Time raya nanti jangan rakus sgt nak bermekap sampai dilupa semua skincare. Skincare always comes first before makeup. Make sure complete tau - cleanser, toner, serum, moisturiser, spf. Barulah nampak kulit you all glowing dari dalam๐Ÿ˜.

3. Apply Lebih Pelembap


Moisturiser ni antara tunjang utama nak bagi mekap you all tahan lama, so apply sampai muka tu nampak basah. Ni untuk bagi moisturiser grip mekap you all nampak lagi cantik, and boleh bagi dewy look juga. Tapi make sure moisturiser yang sesuai dengan kulit tau kalau tak muka terlebih glowing sebab berlemuih.

4. Guna Translucent Powder


Bedak ada macam-macam jenis tapi kalau you all nak effect glowing, saya suggest gunakan translucent powder. Walaupun dia putih dia akan set dgn tona kulit kita & bagi finishing kulit halus & glowing. I loikkee translucent powder Mary Kay, banyak kegunaan tau.

5. Guna Skincare Yang Mencerah


Haa inilah rahsia paling besar sekali๐Ÿ˜. Kalau kulit dah cerah, pakai mekap pun memang nampak glowing. Ingat ya, mencerah bukan memutih. Maksimum cerah kita boleh pergi ialah secerah dada. Kalau you all nak dapatkan kulit secerah dada dengan selamat, saya akan sugget Melacep set yang diperbuat di Korea ni.

6. Pakai Serum


Ohh yeshhh, serum memang memainkan peranan penting dalam mencantikkan kulit kita. "Alaa kena pakai serum jugak ke? Kalau pakai skincare basic je tak cantik ke?" Cantik je, cuma kalau nak extra glowing pakai serum sebab serum ni skincare item yang paling power, dia boleh tembus sampai lapisan dermis while skincare lain cuma boleh tembus epidermis je. Sama jugak mcm tips no. 5, guna serum yang ada brightening ingredient, kalaunada vitamin C pun bagus jugak. Tapi kalau you all ada masalah kulit yang serius mcm kulit berjerawat, menggelupas, terlalu oily dsb saya tak suggest guna skincare yang mencerah dulu, sebaiknya focus utk solve masalah kulit you all dulu๐Ÿ˜Š.

Okayy sampai di sini saja tips kulit glowing dari saya. Inshaallah saya akan konsisten share tips kscantikan dengan anda semua, selagi hayat dikandung badan~ Kalau nakkan personal consultation cara nak dpt kulit glowing from whithin, jangan segan silu contact saya. Selamat Hari Raya again! ๐Ÿ˜


To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment