Wednesday 26 June 2019

Boleh Ke Jeragat Hilang?

"Jeragat boleh hilang ke?"
Ramai tanya saya soalan ni & saya pasti ramai lagi yang masih tertanya-tanya. Jawapannya TAK BOLEH. Jeragat tak boleh hilang 100%. Tapi kita boleh pudarkan ke tahap maksimum. 
Nampak tak Melanocytes dekat bahagian epidermis tu? Dekat situlah melanin terhasil.

Melanocytes produce melanin yg menyebabkan pigmentation pada kulit. Lebih byk melanin yg terhasil, lebih gelap kulit @ lebih byk pigmentation. Melanin tu mmg ada dlm kulit sejak lahir, and that's why jeragat tak boleh hilang sebab kita tak boleh buang melanin dalam lapisan epidermis. Cuma boleh pudarkan. Kalau you all guna skincare yg boleh hilangkan jeragat, berhati-hatilah sbb mungkin skincare tersebut mengandungi hydroquinone & mercury yang mengikis jeragat sekali dgn lapisan kulit😨.
Kalau pakai skincare yg ada peeling dia akn buang melanin. Sbb tu kulit putih & flawless cepat tapi...kulit kita takde perlindungan dari UV, takde perlindungan daripada jangkitan bakteria😣.
Kulit terdedah pada risiko jerawat, jeragat and the worst case, skin cancer!
Sebab melanin lah yg berfungsi melindungi kulit kita daripada semua tu. Jadi agak-agak penting tak melanin utk kulit you all? Kalau tak suka jeragat pun janganlah pi buang sekali dengan melanin tu huhuhu, meh contact Dilla utk Dilla bantu treat jeragat dgn cara selamat.
Melacep bantu hilangkan pigmentation dengan cara mencerahkan kulit layer by layer. Asal nama Melacep tu pun dari Melanin Intercept.

Kakak ni join cruise trip dengan saya tahun lepas. Okay lah kan if dapat pudar sampai macam ni.
Kalau nak saya guide cara terbaik untuk pudarkan jeragat tanpa laser, tanpa kikis kulit etc, roger je hokayy. Mak saya sendiri pun ada masalah jeragat yang obvious dulu biasalah bila dah berumur kan, now Alhamdulillah makin okay. Jeragat dekat muka kita tu makin membiak dari hari ke hari, jadi jangan biarkan muka anda tanpa prevention. Boleh refer kepada beauty consultant anda atau pada saya kalau belum ada beauty consultant.

To contact me, please clickπŸ‘‡πŸ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation ynag tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment