Friday 9 August 2019

Brand New Lumivie Set Review

Assalamualaikum & good morning!

Saya menulis pun dengan meluap-puap ni sebab Mary Kay ada keluarkan produk baru nama Lumivie. Lumivie adalah upgrade daripada produk Melacep, yang function khas utuk brightening. And macam Melacep jugak, Lumivie ni asal dari Korea sebab dekat sana ada advanced technology dan pakar-pakar dalam pencerahan kulit. Kalau nak dapat kulit macam orang Korea kenalah pakai produk Korea kan, tak gituu??


Sebelum saya membebel dengan lebih lanjut tentang Lumivie, jom kita tengok satu per satu function Lumivie;
  • Mencerahkan kulit ke tahap maksimum (sehingga secerah dada)
  • Mencerahkan tanpa mengeringkan kulit
  • Memudarkan jeragat
  • Memudarkan parut jerawat
  • Memudarkan pigmentation
Basically function dia sebijik macam Melacep, tapi jauh lebih advanved & berkesan! Apa yang buat jadi hebat sangat tu?? Haa jom kita tengok ingredients dia...


Binchontan Charcoal 

Arang yang famous and super kua, ambik dari Japan tau. Arang ni banyak benefit dari segi kesihatan, and kalau untuk skincare pulak Binchontan charcoal ni dia boleh carry 700% berat dia dalam air, which means dia very moist & hydrating.

Black Pearl

Bleack pear ada dalam Lumivie serum and saya dah explain dgn detail dalam post sini, tapi basically dia mencerah dengan cara "energize' kulit kita - black pearl akan aktifkan sel-sel kulit muka kita supaya peredaran darah sekitar muka makin bagus and buat kulit muka kita makin sihat, cerah & glowing. Kulit pun kena exercise tau.

Opti Bright Complex

Formula dari scientist Mary Kay yang dah dipatenkan oleh Mary Kay Global. Opti Bright ni adalah gabungan tumbuhan & scientific  untuk target jeragat, parut, mencerahkan kulit, elakkan kulit kusam.

Samphire

Samphire ni satu tumbuhan yang kaya dengan vitamin, anti-oxidant & anti inflammatory. Samphire boleh simpan air yang banyak, sebab tu bila pakai Lumivie dekat muka, rasa moist sangat. 

Jadi itulah secar ringkas emngenai bahan-bahan dlam Lumivie. Patutlah dahsyat betul effect dia kan. So Lumivie set kebanyakan item sama macam Melacep set, cuma mask dia & berubah lepas tu toner dia belum sampai lagi, toner dia kita panggil essence water tau haa kau tunggu masuk Malaysia ya mesti havoc. Jom kita tengok mask dia.

Dulu mask dalam tube warna putih cream, now dah jadi sheet mask warna hitam. Effect dia memang perghhh, bayangkan khasiat sebotol serum dalam mask ni. Sebab tu bila cabut terus nampak muka glow, lembap & sangat berseri. 

Dalam camera tak nampak sangat tapi memang ketara effcet mencerah & lembap tu, macam baru lepas buat facial. Ehh tetiba tertegang sekali, nampak tak beza muka pakai mask sebelah kanan lebih terangkat. Tapi logik jugak sebab sheet mask ni dia lifting muka kita sekali.

Jom tengok review lain pulak...

Ni Director saya pakai Lumivie set dlm sebulan yelah depa kan boleh purchase awal sob sob, tapi main point nampak tak jeragat & pigmentation dia pudar and ada hilang terus?😯 The power of Lumivie!

Special bulan ni kalau you all grab Lumivie you all boleh dapat Golden Beauty Bar for free! Beauty bar ni ada emas 24K tu and bukan saja-saja Mary Kay bagi untuk you all gadai hehe, instead Mary Kay beauty bar ni sangat membantu dalam penyerapan serum & hilangkan garis-garis halus. Uishh sayang kalau tak grab kan. 

Nak cerah dengan flawless? Nak cerah dengan selamat? Nak cerah dengan jimat? Meh whatsapp saya atau refer dengan beauty consultant anda. May all of us have a flawless day ahead~

Dee,


MK Beauty Consultant

http://www.wasap.my/60183719495  for consultation / order 

COD around Semenyih, Beranang, Kajang & Bangi 

*free face to face consultation / skincare class available around KL, Selangor & Nilai


FB Page & Instagram :  Allydra

Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation ynag tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.






1 comment: