Sunday 18 August 2019

Grooming & Beauty Talk Kolej Vokasional Kuala Kelawang

Assalamualaikum & good morning!

Bulan Ogos telah mencatat sejarah buat saya sebab pertama kalinya saya mengetuai makeup class secara besar-besaran. Actually rasa agak pucat jugak masa nak handle sebab ni first time, and lagi satu sebab program ni clash dengan program Mary Kay di Subang and menyebabkan kami kekurangan beauty consultant (bc). Bayangkan plan asal untuk bawak 12 orang bc tapi end up kami tinggal lima orang je yang dapat attend. Makeup class bukan macam skincare class, lagi banyak barang & teknik yang kita guna, so logiknya lagi banyak bc yang diperlukan. Tapi kita chill je, saya tanamkan kepercayaan dalam diri & dalam beauty consultant yang hadir, 

Nak dijadikan cerita sehari sebelum tu saya penat travel, and program tu pulak start pagi so memang bangun pukul 4.a.m. lah cerita dia. Rasa agak rabak mata, tapi bila datang bc saya dua orang dah muncul depan rumah saya, semangat tu dah meresap masuk semula. Nasib baiklah ada depa berdua kalau tak haru jugak saya drive sorang-sorang ke kuala kelawang, dengan jalan macam ular huhu. 

Ni masa baru awal-awal sampai dah kena terhjah dengan paparazzi 

Ni masa awal-awal sampai tengah set up barang, ada nampak tak muka saya yang serius tu?? Haa itulah muka biasa sebelum start program.

Sambil tunggu lagi dua orang bc sampai

Yeayyy dah cukup korum

Sepatah dua kata dulu

 
Meh cikgu nak check beauty profile

Dee in action!

Demonstration  lukis kening   

 Majlis Penyampaian Hadiah kepada pemenang Pertandingan Makeover

Thanks for having us!

Surprisingly session kami berjalan dengan lancar & Pertandingan Makeover pun dapat result yang superb. Dalam keadaan kami kekurangan consultant & barang-barang, Alhamdulillah sesi berjalan dengan baik. Lepas  program tu kami dibawa pergi lunch and sebelum balik sempat kami shopping makanan dekat karnival di padang. Punah diet.

Aiskrim seringgit je guysss, takkan taknak cuba. Banyak lagi makanan lain yang best-best and of course kami ada seludup bawak masuk kereta jugak hahaha.


And lasttt from us,Panels of the Day!  Adik comel tu sebenarnya instafamous yang bagi talk pasal confidence and cara untuk berposing. Adik pakai dress tu pulak macam dia punya PA, banyak jugak tips yang saya belajar untuk buat shoot yang cantik tak sia-sia datang sini kan. 

So kesimpulannya, Grooming & Beauty Talk ni merupakan salah program yang sangat best! Saya bersyukur dua orang bc saya yang duduk satu taman tu dapat ilmu & experience baru, and the like it! Untuk pihak saya pulak, saya rasa lebih confident untuk conduct skincare ataupun makeup class depan crowd yang ramai, betul lah kata orang experience is the best teacher. 

Kalau nak kami buat sesi macam ni di tempat pengajian atau syarikat korporat anda, boleh contact saya untuk info ya. It's free of course. Whatsapp je I~


Dee,

MK Beauty Consultant
http://www.wasap.my/60183719495  for consultation / order 
COD around Semenyih, Beranang, Kajang & Bangi 

*free face to face consultation / skincare class available around KL, Selangor & Nilai

FB Page & Instagram :  Allydra




No comments:

Post a Comment