Sunday 24 May 2020

Ceritera Aku Bersama Mary Kay



Kerana sebatang lipstick..

Yes! Asbab sebatang lipstick saya join Mary Kay. Siapa yang kenal saya mesti tahu saya suka buat bisnes dari zaman belajar lagi, tapi suka berbisnes tak semestinya pandai berbisnes👀 kalau pandai takdelah saya asyik bertukar bisnes kan. Baju, tudung, casing phone, supplement, cookies semuanya saya pernah jual, dadah jelah saya tak pernah jual😂. Nak dijadikan cerita masa tu saya ternampak iklan lipstick Mary Kay. Macam best haa otak saya pulak terus macam "cingggg,,, aku nak jual lipstick Mary Kay lah". Tapi nak try dulu sebelum jual. Peliknya walaupun rasa ramai buat beauty consultant tapi takde pulak kalangan kawan-kawan yang buat Mary Kay. So saya order lah sebatang lipstick dari Shoppee. Ampunkan sis masa tu tak tahu yang beauty consultant tak dibenarkan menjual dekat Shoppee😅

So bila dah sampai lipstick yang diorder, saya pun cubalah and terus rasa "wow"! Lisptick Mary Kay cukup semua sifat yang saya impikan - warna cantik, selesa, bau sedap & harga berpatutan. Let say kalau sebatang lipstick tu gagal impress saya, kemungkinan besar saya takkan berada dalam Mary Kay sampai sekarang.

And tak disangka, sebatang lipstick tu berjaya merubah hidup saya ke tahap yang saya langsung tak terfikir. I thought it was just another business. Tapi Mary Kay lebih sekadar "another business". Hajat awalnya nak untung runcit jee so that boleh shopping lebih setiap bulan😂 tapi rupanya Mary Kay juga berikan saya gaji berserta pay slip setiap bulan. Sebab tu saya tak toleh ke belakang dah dgn Mary Kay and tak terfikir nak curang sebab Mary Kay satu-satunya bisnes yang saya boleh nampak saya berkembang, from time to time.

Kalau nak cerita pasal Mary Kay ni, boleh jadi novel😂 tapi one of the reason saya stay dengan Mary Kay sebab saya boleh berimpian and boleh come out dengan action plan untuk mencapai semua impian saya. Kalau dulu hidup saya agak boring & statik, ikut script je and takde apa yang menarik.

Kalau anda mencari something yang boleh membantu kehidupan anda ataupun merubah terus kehidupan anda ke tahap yang lebih baik, Mary Kay boleh jadi platformnya. Takde janji bulan bintang, cuma siapa yang usaha dia yang dapat (man jada wa jadda).

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment