Sunday 21 July 2019

Tips Memilih Sunblock

"Macam mana nak tau SPF berapa yang sesuai utk kita?"

Jawapannya kita kena tengok lifestyle kita! Kalau kita ni kerja office or suri rumah yang sekali sekala terkena matahari, spf 30-35 dah cukup.


Kalau jenis yang kerja site, athlete, petani, nelayan or apa2 pekerjaan yang memerlukan berjemur hampir setiap masa, sila pakai spf50. Tapi make sure lepas tu cuci muka dgn skinvigorate brush tau sebab spf yang lebih tinggi perlukan lebih effort utk ditanggalkan. Kalau kita plan bercuti or main pantai, hiking ke, pakai spf50 okay😊.


Kalau kulit yang sensitif especially yang pernah pakai produk penggelupasan berbahaya, uolls cuma boleh pakai spf15 je sebab kulit tengah nipis and spf yang tinggi boleh rosakkan lagi kulit. Tunggu sampai kulit recover sebelum upgrade spf.


Membantu tak sharing saya pasal spf kali ni? Hope you all dah tak confuse dah nak pilih spf berapa utk kulit uolls. Kalau nakkan consultation terbaik utk kulit jangan segan tanya saya tau :)

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation ynag tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment