Thursday 9 January 2020

Cara Lukis Kening

Assalamualaikum and morning!

Ramai mengadu dekat saya, "Dilla macam mana nak buat keninggggg"😩

Well sebenarnya takde cara yang universal untuk lukis kening, melainkan kalau masing2 kening togel bolehlah kita standardize cara lukis kening, tapi memandangkan kita orang Malaysia yang ada banyak versi kening, so seeloknya belajar dengan cikgu. Melainkan kening you all dah memang elok terbentuk, boleh lah refer cikgu Youtube tapi tulah tak semua orang dilahirkan bertuah😂. Jadi hari ni saya akan share cara lukis kening tanpa cukur, focus lebih kepada yang berkening lebat macam iolls.


1. Gunakan berus kening atau spoolie, sikat kening ke arah atas. After sikat kita dah dapat   nampak macam mana bentuk kening buat yang tak tau nak buat bentuk macam mana.
Eyebrow Brush dari Mary Kay
Favourite eyeshadow untuk saya buat keining - Merlot

 Ni pun favourite jugak, Mohogany. Saya pakai dekat mata and buat kening

2. Lepas dah sikat tu you all buat frame, haa kalau kening lebat penting untuk you all guna        pensel kening ataupun brow powder yang pigmented, sebab kalau tak macam manalah        nak nampak line tu, dahlah kening selebat huhu. Untuk yang baru belajar ni saya                  nasihatkan lukis frame guna berus kening (match dgn brow powder / eyeshadow). Sebab      lagi mudah nak buat straight line bila guna angled brush, kalau guna pensel kening ada        risiko tangan you all menggigil, and lagi pun macam jauh nak sampai from point to point.

Guideline untuk you all lukis kening, bila you ada byk bulu berlebihan, time lukis frame jangan ikut bulu tu, nanti jadi sin chan. Langgar je bulu you all tu jangan takut.

Zoom in...cuba fokus dekat kening you all nampak tak sebenarnya model ni ada bulu berlebihan, tapi kita langgar je okayy. Lukis je dekat atas kening tu, ingat jangan ikut bulu asal.

3. Bila dah siap lukis and warnakan bahagian dalam, jangan lupa blend warna tu dengan          berus kening. Lepas tu tutuplah bulu2 berlebihan dengan concealer. And macam saya          cakap tadi, jangan takut nak langgar kening uolls.
Fuhh nampak tak dia punya terbentuk lepas conceal, yang conceal ni pun sama jugak, jangan takut nak langgar kening asal uolls, pengalaman saya mengajar banyak betul yang takut nak lukis and conceal atas lebihan bulu.

Ni saya sharekan result masa saya awal-awal buat kening hahaha betul-betul sin chan. Ni jadi sebab saya suka ikut kening asal saya. Jadi you all jangan takut tau langgar je kening asal.
Lama-lama makin improved. Kening kena practice selalu, biasanya kalau you all dah ada good starting and practice 7 hari berturut, Inshaallah menjadi. Tapi kalau you all tak tahu nak start dari mana pun, better belajar dari yang pakar so that you akan tahu teknik yang betul, and then tinggal practice je. Kalau nak belajar dengan saya pun bolehhh, mehlah whatsapp😊

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment