Tuesday 17 March 2020

Makeup Emma Maembong

Assalamualaikum & morning!

Baru berpeluang nak update blog disebabkan kesibukan yang agak melampau jugak hehe. Btw bulan ni Emma Maembong kahwin, and ramai yang inspired buat makeup look yang natural & fresh macam Emma. Zaman sekarang orang memang suka natural look kan, yelah kita pun tak mau dah nampak macam tepung gomak. Biarlah bila kita mekap tu, masih nampak ghupe kita,,,haa gituu~

Jadi memandangkan tengah hot makeup ala-ala Emma Maembong nikah, unit kami diberi task utk re-create makeup look yang sama. Mestilah excited kan jom tengok hasilnyaa๐Ÿ˜

Tadaaa~ dapat sipu-sipi Emma pun jadilah๐Ÿ˜‚ of course 100% guna Mary Kay sebab makeup item Mary Kay memang cukup untuk buat complete makeup. Jom tengok saya list down semua item untuk create look macam ni;

Base

1. Honey Glow Finisher (HGF)

HGF bagi effect dewy skin and muka glowing, since makeup Emma Maembong ni termasuk dalam kategori "simple look", jadi kita banyak enhance dekat base supaya muka nampak radiant secara semulajadi. 

2. Timewise Liquid Foundation

Foundation yang menutup tapi tak menyumbat pori and bagi finishing "flawless naturally" - itulah apa yang paling saya suka tentang foundation Mary Kay, still nampak macam kulit kita tapi versi yang lebih flawless and lebih berseri. Saya tak apply concealer cuma tebalkan sikit bahagian bawah mata untuk cover eyebags. 

Kening & Mata

1. Mahogany Eye Colour
 My fevreto! Cantik sangat bila buat kening guna Mahogany sebab dia warna brownish yang natural tapi very pigmented. Ramai suka tau~ Saya guna Mahogany untuk kening & juga mekap mata, pakai satu colour ni je untuk create Emma Maembong look kan kata nak nampak natural hehe. NAd jangan lupa apply eye primer ataupun concealer sebelum letak eye sahdow supaya warna lagi timbul and tahan lama.

2. Mary Kay Gel Eyeliner
Untuk eyeliner saya letak dekat hujung saja sebab nak namoak mata terbukak tapi at the same time nak nampak natural. Senang guna gel eyeliner ni sebab lagi cantik untuk you bentukkan dia and paling penting dia long-lasting. 

3. Ultimate Mascara 
Actually untuk effect bulu mata yang lentik dan bercerai satu-satu, paling best guna lash Love Waterproof Mascara tapi apakah daya saya ni allergic dengan mascara jenis waterproof huhu. But ultimate mascara pun cantik jugak lagi nampak lebat & penuh cuma kalau nak betul-betul jadi Emma Maembong kena guna Lash Love mascara.

Close up eye makeup
Shading & Contour

Untuk contour saya memang over sikit sebab kita tak gunakan banyak mainan colour, jadi cuma boleh timbulkan face structures dengan contour. 

1. Shading Hidung

Saya gunakan contour stick code Light lepas tu set dengan eye colour code Hazelnut. Kita over sikit dengan shading sebab saya tak buat highlight guna concealer, jadi lebihkan dekat shading.

2. Contour Pipi
Untuk pipi saya memang go extra,,, guna contour stick code Dark walaupun untuk kulit saya ni dah memadai guna code Light. Saya buat intense contour sebab kita nak minimumkan penggunaan blusher tapi at the same time kita nak pipi nampak berlekuk. Ingat ya makeup Emma Maembong memang tak gunakan banyak colour. 

Finishing

1. Mineral Powder Foundation
Particle mineral powder yang halus membantu menutupi parut, jerawat, garis halus and macam-macam lagilah yang kita nak tutup. Mcam saya state tadi, saya tak guna concealer sebab nanti kena baking bagai jadi kalau you all pemalas macam saya, boleh gunakan mineral powder ni sebab dia merupakan bedak serbuk yang paling tinggi coverage. 

Blusher

1. Juicy Guava Cheek Colour
Layah-layah sikit je sebab cuma nak highlight shape pipi, tadi kan dah buat intense contour.

Highlight

1. Sheer Dimension Powder Pearl
Highlight cuma dekat tulang pipi & cupid bone, boleh jugak highlight sikit bawah kening. Kita taknak hihgkight yang "cing cing" bila create Emma Maembong look. Tujuan dia nak nampak pipi kita lebihg berdimensi saja so tak perlu over. 

Lipstick

Saya guna Semi Shine Lipstick warna Tranquil Toffee, tapi kalau nak colour betul -betul ikut Emma Maembong you all boleh guna colour soft pink macam Raspberry Ice. 

And itulah dia nak dapatkan separuh muka Emma hahaha. Nampak simple sebenarnya tapi tak simple mana. Yang penting, kalau nak dapatkan makeup yang fresh and flawless kena ada kulit yang cantik dulu. Kalau you all berminat nak belajar makeup natural look lagu ni, boleh whatsapp saya ya๐Ÿ˜

To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment