Wednesday 15 July 2020

Pori Besar

Adakah anda??
.

.

.

Mengalami ini??

Ataupun ini...


.

.



Assalamualaikum & morning!

Lepas saya buat a few survey, saya perasan yang ramai concern pasal masalah liang roma terbuka. Sebenarnya ini agak normal sebab cuaca panas lembap dekat Malaysia membuatkan ramai dari kita mempunyai jenis kulit combination / oily, so kebiasaannya kulit macam ni akan membuatkan kita ada pori yang kelihatan. Tapi walaaupun dah biasa, rasa tak syok jugak kan kalau nampak lubang-lubang dekat muka. Haa so hari ni saya nak share cara mengecilkan pori dengan selamat & efektif.

1. Deep Cleansing


Bila pori banyak tersumbat dengan kotoran, debu & sisa mekap, itulah antara punca pori kita jadi ternganga je tak nak tutup. So kena deep cleansing menggunakan tools sebab jari kita yang tembam ni tak muat nak masuk celahan liang roma. Bila pori kita dah bersih, Inshaallah mudah untuk skincare seterusnya bekerja mengecilkan pori kita.

2. Toner

Haa ini penting sangat sebab selepas cleansing & exfoliation, pori kita akan terbuka untuk memberi ruang kepada pembersihan. Jadi epas tu kenalah tutup balik dengan toner. Mary Kay ada banyak jenis toner, tapi yang paling bagus untuk kecilkan pori is Timewise Renewing Softener sebab dia ada function anti-aging yang bantu lift up kulit kita dan kurangkan ketaraan pori.

3. Scrub & Serum

                               

Pasangan sweet couple ni memang khusus untuk merawat masalah pori terbuka & parut berlubang. Jom tengok apa item dalam Microdermabrasion Set;

a) Microdermabrasion Refine
    Scrub halus yang membantu membersihkan pori, konsep dia sama 
    deep cleansing dengan Skinvigorate brush sebab bila pori kita dah 
    bersih, mudah untuk Pore Minimizer bekerja mengecilkan pori kita.

b) Pore Minimizer
    Serum yang bantu mengecilkan pori dengan cara membekalkan  
    protein sekitar pori dan lift up area tersebut seterusnya mengecilkan
    pori. 
    
4. Serum Vitamin C



Serum botox kami panggil sebab Serum C ni ada banyak sangat funtion botox macam mencerahkan wajah, menegangkan, menghilangkan kedutan, etc. Selain tu Serum C juga membantu pulihkan struktur kulit dengan "inject" collagen dan bagi kulit lagi smooth and berseri. Jadi termasuk juga dalam salah satu item yang boleh mebantu you all kecilkan pori.

Jadi saya dah listkan item yang boleh membantu you all untuk mengecilkan pori dan merawat masalah parut jerawat. Kalau ada apa-apa skin concern yang lain pun boleh contact saya naa, jangan segan-segan. Sebelum tu saya belanja dulu satu video berkenaan pori tapi yang fun punya😀

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment