Monday 28 January 2019

Mary Kay Red Jacket University

Assalamualaikum & morning!

Bulan ni saya sangat full dengan activity, penat lah jugak tapi best. Alhamdulillah sebab busy, kalau banyak sangat free time tu saya akan rasa tak sedap hati. By the way hari ni saya nak share santai-santai pasal pengalaman saya join Mary Kay Red Jacket University. Ehh, Mary Kay ada universiti jugak ke? Biar betik?? Yes betul lah, Mary Kay kan ada banyak education program untuk mengasah beauty consultants dan salah satunya ialah Red Jacket University (RJU). Red Jacket University ni terbuka kepada Red Jackets (leaders) dalam unit. Basically kita boleh belajar cara buat sale, cara untuk develop team kita, cara untuk menjadi the best of the best dalam unit. Leaders adalah contoh atau role model kepada beauty consultant, jadi kalau kita nak team yang kuat kita sendiri kena jadi yang terbaik dulu. 

Nampak kan kelas tak ramai pun, sebab RJU ni dibuat pada hari weekdays. Tapi best jugak sebab dapat fcus and bonding dgn beauty consultant lain.

Masa ni tengah practise I-story untuk kita cerita masa skincare class. Kakak manih ni nama dia Massura, and dia pun salah seorang BC under Glamorous Bee Future Area, so memang kenal lah walaupu berbeza Director. Mas ni sampai berlinang air mata bila dia ceritakan kesusahan hidup sampai kena jual baju bundle and tinggal ana-anak dekat kampung. Allahu saya pun sebak dengar nampak kan apa big why beliau dekat situ.



Time break ni kami pi lunch dekat Aeon. Yang tudung putih tu Director saya hehe clingy betul kan semua class nak dengan dia. Lagi satu faktor jalan jugak, saya ni memang noob bab jalan so selagi boleh saya akan pilih class yang dekat beauty centre Director saya. Best sebab Mary Kay ni ada di merata-rata tempat, setiap negeri so senang untuk beauty consultant arrange masa & tempat.

Sebelum balik, sempat lagi depa posing dekat kereta ESSD saya hahah. Saya pulak dah banyak kali naik & banyak kali tangkap gambar jugak tu yang tak beriya hahaha. Tapi saya tetap beriya nakkan free pink car.


Posing last sebelum balik, dapat lagi kawan baru.

Kalau dah masuk U, mestilah ada konvo kan. Mary Kay juga akan iktiraf achievers yang berjaya completekan RJU challenge. Bukan pengiktirafan biasa-biasa, tapi akan naik stage and ada satu event khas untuk meraikan graduates RJU. Disaksikan oleh consultants dari Malaysia & Singapore. Belum cerita bab hadiah lagi. 

Ya Allah seronoknyaaa, doakan saya dapat konvo di Mary Kay sengan jayanya. Nothing beats hard work! Jom kalau anda nak sama-sama mendaki tangga kejaan di Mary Kay, talian hayat saya sentiasa available. Mary Kay is more than just selling lipstiks, it's selling dreamsđź’–. Nak cuba bisnes yang menawarkan byk eduation & rewards program" You're at the right place. 


Dee,

MK Beauty Consultant

http://www.wasap.my/60183719495  for consultation / order for consultation / order

COD around Semenyih, Beranang, Kajang & Bangi 

*free face to face consultation / skincare class available around KL, Selangor & Nilai

FB Page & Instagram :  Allydra

No comments:

Post a Comment