Wednesday 2 January 2019

Pengalaman Mengendalikan Bengkel Kecantikan

"Tak pandailah nak buat skincare class, seganlah, takutlah"

Benda biasa kita dengar. Bila facebook asyik dok throwback gambar lama-lama, saya terlintas nak share pengalaman. Saya dulu pun bermula dgn "tak tahu". Tapi jenis saya jenis tak fikir banyak, redah je. First time buat skincare class (scc), saya buat rumah banjirπŸ˜‚. Ada ke orang lain yg sampai banjirkan rumah? Rasanya level "tak tahu" awak tu tak seteruk saya.

Dah nak masuk setahun berMary Kay baru saya ada chance pergi buat corporate scc & tengok senior saya conduct. Masa tu baru tahu suruh guest cuci muka guna facial cloth, bukan main sembur dgn air pasai tu lah banjirπŸ˜‚.

Banyak pengalaman unik saya buat skincare class. Dari hotel mewah hinggalah ke ladang getah, semuanya memberi kenangan yang tersendiri. Banyak pengalaman dalam Mary Kay yang sangat rare & mahal, mungkin takkan pernah saya rasai jika tak bergelar beauty consultant. Syukur atas kurniaan ini. 

Adik-adik semua, saya bermula dgn "tak tahu" & "tak pandai". Saya dulu tak byk peluang belajar live sbb tuntutan kerja hakiki. Cuma belajar melalui gambar je. Jangan takut buat silap, Allah tu tak tengok berapa perfect kita buat sesuatu perkara, tp DIA tgk pada usaha kita. Saya yg banjirkan rumah ketika first scc dulu, sekarang saya jugak yg conduct berapa byk corporate scc termasuklah dgn international guest. Asalkan you all berani mencubaπŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻.


Masa zaman jahiliah buat skincare class, yang gambar belah kanan tu first time join skincare class besar-besaran, tapi saya cuma tolong sikit-sikit & observe Director saya buat. 




                     

Sebahagian grooming class di mana saya berdiri sebagai speaker. Thanks Mary Kay for developing my confidence! Kalau ada yang berminat untuk kami menjalankan grooming class di syarikat anda secara percuma, boleh contact saya untuk saya emailkan proposal. Kalau anda nak belajar grooming secara [ersonal ataupun in small group, pun boleh juga roger je saya. saya excited kalau you all sudi menjadi sebahagian dari pengalaman kami. Kalau anda rasa teringin jadi beauty consultant untuk share ilmu kecantikan & buat bisnes at the same time, pun boleh contact saya jugak. I've had the career of my dream, and I hope that you'll find yours too~

To contact me, please clickπŸ‘‡πŸ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


No comments:

Post a Comment