Saturday 11 April 2020

Work From Home Tips

Assalamualaikum & salam sejahtera🌹

Dengan ini diumumkan bahawa tempoh PKP dilanjutkan. Tapi bukan itu pasal tu yang saya nak ulas hari ni, memandangkan ramai kena #workfromhome sepanjang tempoh PKP, jadi hari ni saya nak share tips untuk jadi produktif ketika #workfromhome - credit to NSD Sheila.

1. Pakai Proper Attire

Tak semestinya pakai formal suit utk #workfromhome, tapi elakkan pakai baju tidur yang oversized ataupun yang sgt lusuh. Anda boleh gantikan dgn t-shirt berkolar atau blouse padankan dgn jeans / legging kegemaran anda. Percayalah bila anda dah properly dressed, mood juga akan lain!😍

2. Pakai Skincare Lengkap
Memang bila duduk rumah kita ada banyak masa utk apply skincare, tapi kita juga ada byk masa untuk jadi MALAS. Jadi make sure anda amalkan regimen penjagaan kulit yang lengkap sebab selain utk jaga kulit, anda juga akan *trick* otak anda yang anda lebih bersedia untuk bekerja.

3. Put On Makeup

Sama juga, tak perlu mekap lima inci tapi memadailah solekan tipis bagi muka nampak helok sikit. Paling simple, bedak & lipstick! Kalau anda jenis malu pakai lipstick terang2 haa time nilah nak pakai lipstick merah sebab warna terang akan bagi aura bold. Yang dah kahwin pun time nilah byk masa nak berhias utl suami🤭 Make sure rambut kemas sentiasa termasuklah utk yang muslim memandangkan kita tak perlu bertudung dlm rumah.



Nak mekap macam ni pun takde masalah takdelah segan orang tengok kat rumah kan😃

4. Asingkan Ruang Bekerja & Berehat


Perasan tak kita jadi kurang produktif bila kita buat kerja atas katil compare dgn kita buat kerja atas meja? Our brain recognizes space! Jadi sediakan satu ruang bekerja and latih diri untuk gunakan ruang itu ketika buat kerja.


Haa buat kerja begini jangan ya, mengundang ketiduran👀

Give these a go and see the difference! Nothing is more satisfying than feeling accomplished at the end of your day🔥

Stay at home & stay safe everyone! Mari kita doakan supaya wabak Covid-19 dilenyapkan terus dari atas muka bumi Amin...

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.




No comments:

Post a Comment