Sunday 19 April 2020

Tips Cantik Allydra

Assalamualaikum & morning!

Tinggal tiga hari lagi menjelang Ramadhan and pastinya Ramadhan kali ni menjadi Ramadhan yang takkan dilupakan. Setahun saya tunggu nak berterawikh dekat surak kawasan rumah saya, sebab surau tu aura dia lain macam sikit, walaupun surau biasa-biasa je tapi saya & family rasa chemistry yang sangat kuat dekat situ. Tapi tahun ni tiada terawikh beramai-ramai, percayalah yang ada hikmahnya di sebalik musibah Covid-19 ini. Isk panjang pulak saya meluahkan perasaan dekat sini. Sebenarnya hari ni saya nak share tips kecantikan and kesilapan yang biasa kita buat dalam penjagaan kulit. 

Haaa ni mesti ramai buat kan termasuklah saya dulu😅. Tapi now dah insaf. Rupanya time kita syampu tu bakteria dalam buih syampu turun ke muka and boleh sebabkan jerawat & rashes & lain2 lagi. Sebab tu kita cuci muka dengan cleanser lepas syampu rambut untuk buang sisa-sisa kotoran dari rambut. So ingat tau, next time syampu dulu baru cuci muka😁

Rata-rata orang yang saya kenal rajin ganti tuala badan, cadar, sarung bantal etc. Tapi ada satu benda yang kita selalu terlepas pandang, sejadah. Sebab kita rasa sejadah tu macam bersih kan, biasanya guna 5 kali sehari atau kurang (buat yang bekerja di luar). 

Buat yang muslim, sejadah pun kena selalu ganti sebab kita tak mahu di saat kita bersujud di saat tu juga kuman naik ke dahi and berjalan-jalan ke seluruh muka😅 ada adik kawan saya mengadu asyik naik jerawat di dahi mula-mula ingat ke sebab kulit sensitif ke or sebab pakai produk ta sesuai, tapi biila kawan saya tumpang sembahyang guna sejadah asik dia dia oun rasa gatal-gatal dekat dahi. Haa maka terbongkarlah rahsia bagaimana jerawat muncul di dahi si adik. Nampak macam benda kecik kan, tapi tetap bagi effect dekat kulit kita. Hygiene memainkan peranan penting dalam kecantikan. 

Jadi hari ni kita share dua tips saja, Inshaallah saya akan share banyak lagi in future. Kalau anda perlukan consultation untuk kulit, jangan lupa contact saya tau😉

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.


No comments:

Post a Comment