Wednesday 23 September 2020

Pantang Larang Jerawat

 Assalamualaikum & morning!

Kebiasaan yang memudaratkan😯apa tuuu?? Haa jom kita baca pantang larang untuk mencegah Miss J dalam entry kali ni~

1. Jangan Picit Jerawat

Biasa lah geram kan dengan jerawat, tapi bukan alasan untuk kita picit. Nanti bacteria lagi tersebar alih-alih tempat lain pun naik jerawat jugak huhu. Sebaliknya boleh guna krim khas atau ubat untuk kecilkan jerawat. 

2. Jangan Guna Advanced Skincare


Aiii guane tu, bukan kalau advanced skincare lagi bagus ke. In fact, yes. Tapi tengok keadaan kulit jugak. Biasanya advanced skincare ni mengandungi rich ingredients yang focus kepada mencantikkan kulit dengan function seperti menegang, mencerah, menggebu etc tapi dia tak merawat kulit. And ada certain ingredients seperti vitamin C boleh menyuburkan lagi jerawat walaupun vitamin C terkenal dengan benefir dia untuk mencantikkan kulit. So kalau you all ada jerawat, seeloknya guna skincare yang ada salicylic acid.

3. Jangan Malas Cuci Mekap


Ni dah biasa kan dengar kan. Biasanya orang kita takde masalah cuci mekap sebab kita nak solat. Tapi the main issue is samada kita cuci betul-betul bersih atau tak. Sebab kebanyakan foundation tak lut dengan cleanser saja, sebab tu kalau biasanya lepas kita cuci muka & wipe guna toner, still ada sisa foundation kan. Jadi dekat sini pentingnya double cleansing or deep cleansing guna tools macam Mary Kay skinvigorate brush.

4. Jangan Malas Tukar Sejadah, Towel & Cadar


Termaktub jugak dekat telekung, sarung bantal & macam-macam lagilah yang kita guna secara kerap. Macam sekarang musim PKP kena pakai mask, make sure you all selalu ganti mask or basuh untuk yang washable.

5. Jangan Gunakan Scrub


Ouch bila fikir pun rasa sakit, boleh luka kalau guna scrub atas jerawat. Sebaliknya guna mask yang ada function untuk merawat jerawat. Better guna yang ada salicylic acid untuk treat jerawat.

Jadi inilah antara pantang larang untuk yang ada masalah jerawat, and even untuk yang takde masalah jerawat pun pantang jugak. Untuk lebih info mengenai produk untuk masalah jerawat, boleh click di bawah👇👇

Mary Kay Set Jerawat

Nak dapatkan consultation yang terbaik untuk kulit anda, boleh takan talian hayat dekat bawah😍

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment