Friday 18 June 2021

My Beauty Consultants - Part 2

Hai & salam semua😃

Macam yang dijanjikan, kita sambung lagi Part 2 tentang kisah beauty consultant dalam unit saya. Sebenarnya emosi bercampur baur bila dok menulis pasal depa ni, nak tau kenapa jom tengok.

1.Norfaezah Kadir

Ni gambar kak Faezah yang keluar dalam Newsletter sebab perform sales

Kak faezah ni duduk satu negeri dengan saya, and sampai lani tak pernah jumpa lagi😂. Maklumlah dia dekat selangor hujung sana, saya pulak hujung sini. Tambah-tambah pulak PKP. Tapi still, bisnes tetap jalan.

Kami memang tak kenal satu sama lain, cuma friends dekat facebook. Satu hari kak faezah pm saya bagitau nak join Mary Kay, nak guna sendiri je kata dia. First month kak faezah register and grab skincare set utk masalah kulit dia.

Bila register sbg user, saya takdelah letak high expectation sgt. Tapi second month tu kak faezah attend kelas esrs & dapat order Lumivie dua set. Uishhh hebat jugak padahal kak faezah tak reti pun benda-benda IT ni. Dia banyak share secara offline je dekat kawan-kawan & family. Seronok tengok bila kak faezah share hasil berMary Kay dapat belanja suami & anak-anak makan
.
Ni bukan barang kak Faezah tau tapi barang customer dia, tak taulah berapa banyak set Lumivie dia dah jual😆

FYI kak faezah bekerja sbg operator dari pagi ke malam (buat OT), and cuti cuma sehari seminggu. Benda-benda gajet pun dia memang tak reti, sebelum ni saya yang tolong kak faezah submit order. Tapi dalam banyak limitation kak faezah still perform, buktinya muka kak faezah banyak keluar dalam Newsletter sbg achievers. Takde alasan bila kita NAK kan.

2.Siti Norshazwani M Hashim


Wani ni pulak dulu setaman dengan saya, sekarang dah pindah rumah tapi still dekat. Tapi macam biasalah tak kenal pun😂 wani dapat nombor saya sebab ada orang suggest. Saya pernah buat skincare class dengan wani dulu, and adalah ajak dia join Mary Kay jugak sebab nampak wani memang berminat dalam bidang kecantikan. Alhamdulillah tahun ni Wani setuju untuk jadi sebahagian dari family Tenacious Rich😊

Wani suri rumah dengan anak-anak kecil, and ada try macam-macam bisnes jugak. Wani cakap sebelum ni dia rasa down sebab adik beradik and kawan-kawan semua bekerja, tapi now dah makin confident sebab dah belajar cantik-cantik and improve percakapan. Wani ni rajin buat video walaupun nampak dia malu-malu je awal-awal tu, now Alhamdulillah hasil usaha wani dah berjaya dapat sales dari warm circle dia Alhamdulillah.

Wani masa cod barang Mary Kay dengan adik beradik dia😃

Saya rasa kisah wani ni boleh relate dengan banyak suri rumah, wani sendiri cakap dia enjoy dengan lifestyle sekarang and takdelah bosan sangat dengan rutin suri rumah. Inshaallah kita sama-sama doakan wani pergi lebih jauh dalam Mary Kay Amin…

3.Mishalynee Shanthirasegharan


The latest yet the youngest! Misha ni baru je berumur 18 tahun, ngam-ngam cukup umur bulan lepas. Punyalah dia tunggu sampai cukup umur utk register nampak tak gigihnya dekat situ. Misha dengan saya cuma kenal melalui instagram saja, and melarat ke whatsapp. Walaupun umur muda, tapi semangat Misha sgt membara. Dari first day dia register, semua yang saya ajar dia buat. Lepas tu dia terus tanya “what’s next?” takde pun tunggu kena suap.

Masa ni first time kami buat vc, Misha dgn saya tak pernah jumpa yelah sorang kat Selangor sorang kat Perak

Biasalah cabaran beauty consultant baru, awal-awal Misha banyak dapat rejection, customer nak tunggu next month, customer tak cukup bajet and macam-macam lagilah. Tapi yang saya sangat impressed Misha langsung tak pernah mengeluh, sebijik perkataan “down” dari dia pun saya tak pernah dengar. Bila dia dah buat and masih belum dapat hasil, dia teruskan je. Dari satu dua barang, Misha dapat close banyak sales masa hari closing. Rezeki Tuhan bagi waktu last day kan, itulah hasil bila kita tak give up.
Antara “sebilangan kecil” barang-barang customer Misha, happy sangat bila tau bc kita dapat earn income dgn Mary Kay and boleh memberi kepada orang lain

Bulan ni baru bulan kedua Misha dgn Mary Kay, and still dia konsisten dapat sales. Dia siap terkejut kenapa banyak dapat untung ni hehe siap boleh belanja maid dia makan kfc & belikan baju. Haishh matangnya tak selfish langsung kan. Saya dah bagitau Misha untuk jadi Sales Director termuda dekat Malaysia, sama-sama kita doakan tau😊

Macam tu lah serba sedikit kisah beauty consultants Tenacious Rich, nampak kan betapa berbeza setiap orang tapi minat kepada Mary Kay yang menyatukan kami😃 yang penting semua dah dapat hasil dengan  and happy dengan Mary Kay. 

You all kalau nak jadi sebahagian dari unit kami yang happening & boleh click talian hayat dekat bawah tau😊

Click link below to contact me👇👇

https://linktr.ee/dylladnan

COD & scan kulit available around Beranang, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Nilai, Putrajaya, etc

Jom follow saya dekat instagram! Click sini




No comments:

Post a Comment