Monday 14 June 2021

My Consultants - Part 1

Hai & salam semua😃

Posting kali ni agak special sebab biasanya saya share pasal kisah diri saya kan, tapi kali ni special sebab saya nak sharekan kisah orang lain pulak. Kami bermula dengan strangers, tapi Alhamdulillah asbab Mary Kay now masing-masing dah macam family. Jom selami kisah macam mana saya boleh berkenalan dengan beauty consultant unit saya and saya akan ikut urutan yang mana join dulu.

1. Hashimah Zahari



Throwback lepas buat skincare class dengan Shimah & the geng, Shimah yang duduk dua dari kanan

Shimah antara beauty consultant yang terawal yang saya recruit and masih stay dengan saya empat tahun kemudian😃

Shimah ni sebenarnya kawan kepada cousin saya and kami jumpa waktu saya buat skincare class dekat kolej Uitm dengan kawan-kawan lain. Long story short, Shimah joined mary kay untuk repair muka dia yang agak teruk breakout sebab guna produk peeling (penggelupasan).

Over time, kulit Shimah dah makin baik and sekarang dah bukan main gorgeous! Daripada kulit yang sgt fragile penuh jerawat batu sekarang Shimah dah boleh pakai advanced set Alhamdulillah~ Dari guna sendiri Shimah dah ada customers dari kalangan kawan-kawan dia and dapat side income jugak!

Perjalanan Shimah dalam mary kay ni bermula since dia study, then grad lepas tu kerja sampai kahwin and masih setia dengan Mary Kay😍

2. Nurfazliyana Martinos


Gambar sebelah kanan tu masa first time jumpa Yana lepas mengajar mekap dekat depa

Yana ni sebenarnya duduk satu taman dengan saya, tapi kenal melalui Facebook jugak. Yana attend kelas mekap yang jiran dia arrange dengan saya and mula-mula dia jadi customer je dulu sampailah bila saya nampak passion dia dalam bidang kecantikan saya decide untuk ajak Yana join Mary Kay. And she said yes!

Yana bantu mak dia menjahit dekat rumah & ada buat cookies sikit-sikit, yana tak boleh keluar kerja sebab ada tanggungjawab untuk jaga family. Yana bagitau saya bila join Mary Kay hidup dia jadi lebih happening and takdelah terperap je macam dulu, now boleh keluar pakai cantik-cantik. Memang kalau ada event or kelas saya akan angkut Yana sebab kami setaman & sama-sama full time.

Yana sebenarnya suffer from depression, tapi dia bagitau yang after join Mary Kay banyak bantu dalam proses recovery dia and now dah kurang bergantung kepada anti-depressant pill. And yang bestnyaa Yana dapat extra income dengan mary kay jugak😃

3.Siti Khadijah Muhamad Nasir


Before Mary Kay


After Mary Kay, bukan main lagi dia punya glow up kan😃

Siti ni duduk jauh di Penang, kami sama-sama belajar dekat Uitm Perlis tapi kenal dekat facebook jugak😂 kiranya masa zaman study tu tak kenai pun. Siti ni bermula sebagai customer, ada lah dia beli lipstick, perfume sikit-sikit. Siti pun macam saya jugak dulu, try macam-macam bisnes. Sebab nampak passion Siti dalam bisnes saya ajak Siti join Mary Kay and after setahun kot barulah dia setuju😆

Lepas join Mary Kay siti terus keluar dari group-group bisnes lain sebab dia pun sedar buat banyak-banyak bisnes pun takde hasil. So now Siti focus buat mary kay part time and sejak bulan pertama joined Siti tak pernah miss dapat customer setiap bulan. Siti jugak bagitahu saya duit hasil sales Mary Kay dia dapat hulurkan untuk parents jugak Alhamdulillah. FYI saya dan siti tak pernah jumpa pun from the first day dia jadi customer or register dengan saya, semua saya guide melalui phone & whatsapp je.

Memandangkan cerita masing-masing agak panjang, jadi saya decide untuk buat few parts supaya tak jadi novel😆

Kisah beauty consultants yang saya share ni kisah benar and nampak kan setiap bc jumpa saya & Mary Kay dengan cara berbeza tapi tulah kalau Allah dah “jodohkan” tu akan bersatu jugak. Kalau you all berminat nak jadi sebahagian dari kami, boleh click je link dekat bawah untuk contact saya😊

Click link below to contact me👇👇

https://linktr.ee/dylladnan

COD & scan kulit available around Beranang, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Nilai, Putrajaya, etc

Jom follow saya dekat instagram! Click sini

No comments:

Post a Comment