Saturday 3 February 2018

Glamorous Bee First Unit Meeting

Assalamualaikum & morning! 

You all buat apa hari minggu ni? Family time ke? Or untuk yang bujang maybe you all keluar hang out dengan kawan-kawan. Saya nak share hari minggu saya yang sangat produktif hehe.

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah Glomorous Bee telah berjaya memiliki beauty centre sendiri di Persiaran Kota Perdana, Sri Kembangan. Senanglah unit kami nak adakan aktiviti pembelajaran dan skin care class lepas ni. SIapa yang berdekatan tu boleh la roger saya untuk buat basic make up & skincare class.

Aktiviti pertama kami ialah First Unit Meeting Glamorous Bee & Future Area. Eh jangan salah faham, bukan meeting yang sakit kepala dan penuh intense tu, tapi meeting yang sangat fun & santai. Siap boleh bawa anak-anak tau. Saya sendiri pun bawa adik bongsu saya. 

Rasa macam dalam kuliah pulak bila semua orang tekun mencatat hehe


Bersama tuan punya beauty centre merangkap saya punya Director yang jugak salah seorang mentor hari tu




Antara lesson penting yang kami belajar hari tu


Ada surprise buat yang datang hari tu wahh I is happyyy dapat kek


Sharing dari newly debut Sales Director yang we all anggil Kak Tik, dia juga merupakan seorang guru and completekan Director In Qualification challenge dalam tempoh berpantang. Wow tak?


Dengan mentor saya ESSD Nur Amira yang tak jemu mendidik diri ini, yang tak bosan bagi kata-kata semangat. She's truly my inspiration~


Perempuan dan kamera berpisah tiada

Last sekali sesi bergambar dengan Directors & beauty consultants yang hadir. Fuhh berpinar mata sis disebabkan ring light tau.



Amacam best tak unit meeting Mary Kay? Unit meeting ni Inshaallah akan diadakan dua kali sebulan and sebenarnya tak lah wajib, tapi kami tetap datang sebab nak top up ilmu. Imu bisnes, ilmu beauty consultant, nak naikkan semangat, nak bonding with sisters semua boleh dapat dekat unit meeting. Macam yang saya bagitau masa sesi buat Goal Poster, kita semua ni ada impian masing-masing, kadang-kadang impian kita sama je contohnya nak beli rumah sendiri, nak jaga akan-anak depan mata, nak achieve financial freedom, nak bantu family, etc. And samalah jugak contraint untuk capai impian kita, kalau tak DUIT mesti sebab MASA, atau kedua-duanya sekali. Tapi di Mary Kay anda boleh achieve financial freedom & flexibility in time, and seterusnya capai impian anda yang lain. Inshaallah akan diperkenankan - apa yang kita fikir, apa yang kita cakap, apa yang kita buat, itu semua doa :).


Draft goal poster yang saya buat hari tu. Janganlah gelakkan lukisan saya hahaha.

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum sis.. terima kasih berkongsi.. tahniah sis. Dah jadi sd dah skrg..💕

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam dear, belum sd lagi Inshaallah very soon. Awak pun sama good luck tau😍

      Delete