Monday 29 October 2018

Mary Kay Lipstick

Assalamualaikum and morning!

Permulaan saya di Mary Kay adalah sebab lipstick. Masa mula-mula berbisnes saya takut nak ambil stok banyak-banyak, colour pun ambil yang safe je yang pink-pink, yang soft-soft. Now selepas almost dua tahun dengan Mary Kay, saya dah makin faham akan trend lipstick yang hot ni. Jadi hari ni saya akan share antara colour-colour lipstick yang hot dalam inventori saya mengikut urutan.

1. Always Apricot💋
Paling laris! Tengok colour pun dah boleh agak kan. Colour pink yang soft and sesuai pakai siang malam, casual & formal event.

2. Mauve Moment💋




Colour yang ala-ala Always Apricot tapi lebih muda and ke arah purplish colour. Bagi mood yang sweet-sweet dekat si pemakai.

3. Rich Truffle💋
Orang panggil lipstick Neelofa. Memang patut pun sebab colour nude dia. Bagi muka nampak natural. Tapi personally saya tak nampak cantik dengan colour nude macam ni, nampak sakit maybe sebab kulit saya yang agak tanned, and bibir saya pun pigmented or dalam bahasa lainnya bibir gelap hahaha. Utk Rich Truffle saya cadangkan dipakai oleh yang berkulit cerah.

4. Tranquil Toffee💋



My fevreto! Colour nude yg sesuai utk Asian skin. Nude yg tak buatkan muka saya nampak pucat. Boleh match dgn semua jenis baju tau. Pakai Tranquil Toffee ni terus naik seri😍.

5. Midnight Red💋



Yang ni tanpa disangka-sangka antara shade terlaris dalam inventory saya. Sebab saya ingat ke tak ramai yang berani pakai colour garang-garang macam ni, rupanya sangkaan saya meleset. Midnight Red ni jadi pilihan kebanyakan customer yang berumur, wow tak sangka berani jugak ya akak-akak ni. Tapi saya tak nafikan, bila pakai colour membara macam ni kita punya semangat tu macam "heyy look at me, I'm the Queen here" gittew. Tak percaya cubalah!

6. Crushed Berry💋
Actually Crushed Berry ni bukanlah yang terlaris dalam inventory saya, tapi colour purple ni tetap ada peminat sendiri. Lagipun purple dia ni purple yang acceptable, kalau purple gelap tu maybe seram sikit nak pakai kan. If you all nakkan kelainan, boleh cuba Crushed Berry ni. Ingat, lipstick pun menyumbang kepada mood seseorang tau.

Berakhir sudah ceritera lipstick, saya pilih Top 6 je hari ni, kalau nak cerita pasal berpuluh-puluh batang lipstick alamatnya 7 hari 7 malam lah saya mengarang. Lipstick ni kita rasa macam benda kecik je, setakat oles dekat bibir seketoi tu ja. Tapi lipstick memang bagi impact yang besar dekat penampilan seseorang. And mcm saya mention byk kali, lisptick mempengaruhi mood. Jangan segan bagitau saya kalau anda nak cuba lipstick dari Top 5 global brand yang tidak mengandungi plumbum! 😍


Best kan dapat main mix-mix lipstick gini~

Dee,

MK Beauty Consultant

http://www.wasap.my/60183719495  for consultation / order for consultation / order

COD around Semenyih, Beranang, Kajang & Bangi 

*free face to face consultation / skincare class available around KL, Selangor & Nilai

FB Page & Instagram :  Allydra

No comments:

Post a Comment