Wednesday 24 October 2018

Simple Makeup Tutorial


Assalamualaikum and morning!

Simple makeup tutorial here! Actually nak menangis jugak sbb di penghujung video ni time tu lah cuaca dah berubah jadi panas & agak silau. Huhuhu memandangkan tak larat nak buat semula, saya upload je video ni lagipun takdelah teruk sangat pun cuma kurang jelas colour makeup tu. Oh ya part kening bukannya tak nak masuk video tapi macam biasalah bila buat kening depan kamera je I messed up😌. So terus jump to foundation. Anyway tanpa buang masa lagi, saya listkan item yang saya guna ikut turutan & kenapa saya suka sangat dengan depa.

1. Mary Kay Brow Pencil in Brunette
Saya biasanya akan buat kening dulu maklumlah kening selebat hahaha. Brunette pencil ni best sebab dia pekat, kalau kening lebat mcm saya you all mmg perlukan pensel kening yang lebat sebab kalau tak mcm mana nak nampak bila kulis kening😅. Brunette mmg setia dengan saya dari dulu. 

2. Mary Kay Liquid Foundation

Rasanya dah berzillion kali jugak saya share pasal foundation Mary Kay kan almaklumlah hati chenta sangat. Now saya guna Luminous formula sbb kulit dah kering, kalau you all jenis kulit combination / oily boleh guna Matte formula. Suka tu sbb dia sgt ringan, tapi coverage superb! Tahan lama pulak tu.

3. Mary Kay Eye Palette in Rose Nudes
Colour pinkish purple yang sweet, saya suka sebab naikkan mata kita tanpa buat kita nampak over. And dia ada banyak colour lain jugak utk base & smokey eyes.

4. Mary Kay Gel Eyeliner
Very precise! Mula-mula dulu saya tak pandai pakai & comot, lepas tu banned gel eyeliner ni lama jugak tau hahaha. Tapi one day saya beranikan diri try, rupanya kena oles sikit je. Saya suka sbb kita boleh agak & control amount gel yg kita nak sapu kat mata so takdelah eyeliner smudge kat bahagian depan mata mcm yg selalu jadi kat saya. 

5. Mary Kay Ultimate Mascara



My favourite mascara sbb dia sgt amat ringan & mudah apply! Tak waterproof and senang cuci. Dia sisir bulu mata satu2. Ada customer saya jenis kaki mekap lepas try sample ultimate mascara terus beliau order. Bukan saya je tapi banyak jugak guests makeup class yg suka dengan mascara ni.

6. Mary Kay Blusher in Cherry Blossom



Colour ala-ala plum, mula-mula saya takut nak pakai sbb nampak "ehh gelapnyaaa". Tapi bila dah sapu kat pipi dah fall in love. Sorry ya dlm video tu terpekat pulak biasalah benda yg kita biasa buat pun tp bila live depan camera jadi blur.

7. Mary Kay Mineral Powder Foundation


Powder yang berikan matte finishing, macam saya pernah share sebelum ni dia buat kulit kita nampak natural tapi dlm versi lebih sempurna. And saya nak advise, utk loose powder, you all better guna brush sbb lagi jimat berbanding sponge.

8. Mary Kay Sheer Dimension Powder



Highlighter utk buatkan wajah kita nampak lebih berdimensi. Letakkan dekat tulang pipi, bawah hujung kening, tgh hidung, cupid bone bibir, dahi & dagu. Dlm gambar mmg nampak cantik tau sbb dia punya effect boleh tahan blinding tapi soft.

9. Mary Kay Semi Matte Lipstick in Mauve Moment



Lipstik Mary Kay pertama yg saya try, and terus membawa saya kepada decision utk menjadi beauty consultant. Colour ni sweet & soft, antara paling laris dlm inventory saya.

So inilah list item yang saya gunakan utk tutorial. Ada jugak saya letak concealer utk kening and sbg base eyeshadow. Rasanya tak susah kan, kejap je nak buat simple sweet look gini😁. Kalau rasa nak cuba sendiri or nak belajar dgn saya, boleh contact iolls hokayy. I suka sangat cantikkan orang! 😍

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

1 comment: