Friday 12 October 2018

Tutorial Shading & Contour

Assalamualaikum & morning! Jom saya belanja gambar sendiri dulu bagi cerah mata you all hahaha.Sebenarnya nak tunjuk cara shading menggunakan cc cream saja, senang & mudah je nak buat tapi hasilnya, adalah ala-ala Kim Kardhasian sikit😝. Teknik shading & contour memberikanmuka lebih tirus & berdimensi, while shading pulak nak menampakkan hidung tu lebih mancung. Sebenarnya tak perlukan anda untuk jadi pro baru boleh contour ataupun shading tau. Meh saya ajar teknik simple untuk contour pipi & shading.



Sebenarnya, guna CC Cream saja pun dah cukup. Saya dah pernah share dengan terperinci pasal CC Cream dekat sini. Hari ni kita belajar teknik pulak.

CC Cream ni datang dalam 4 shades, pilih colour yang paling sesuai dengan kulit anda untuk base, and ambil shade yang paling gelap, Deep untuk buat shading & contour.


Haa nilah cara dia. Sebelum tu ampunkan kening saya yang tak sama tu hahaha maklumlah excited sangat nak buat video sampai lupa buat kening elok-elok. Back tu the topic, untuk contour gunakan brush yang halus & bersudut ataupun leper, janganlah guna brush yang lebat & gebu tu sebab kita nak buat garisan. Mulakan dari tengah telinga hingga ke garis tengah bibir. Lepas dah lukis line tu then boleh blend ke atas guna brush atupun beauty blender. Blend ke atas tau kalau ke bawah habislah nampak pipi jatuh nanti. 

Untuk shading pulak, mulakan dari bahagian hujung kening bawak turun ke bawah. Personally untuk hidung saya suka blend guna hari je. Tapi saya dapat tips berguna dari youtuber Aisha Liyana, you all boleh jugak buat shading dari bawah ke atas untuk elakkan garisan shading jadi lebih kembang bila sampai ke bawah. Boleh jugak you all cuba, ikut keselesaan nak dari atas ataupun dari bawah.





Antara hasil base, shading & contour dengan CC Cream. Terpaksa share gambar lebih sikit sebab lighting sangat mencemburui hehehe. 

Jadi itulah serba sedikit perkongsian saya mcm mana untuk pelbagaikan kegunaan CC Cream. Kalau rasa nak cuba dulu of course you all boleh set masa dengan saya. Bulan October ni, ada promosi jimat tau untuk CC Cream. You all boleh contact saya untuk dapatkan info lanjut.

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment