Thursday 11 October 2018

Beauty Class Malaysia

Assalamualaikum & morning!

Hari ni saya excited sangat nak share pasal experience buat skincare class dengan international guests. Sampai sekarang jadi bualan kami tau sebab masih tak boleh move on. Jadi alkisahnya dapat call untuk buat beauty session delepas proposal submission di sebuah international school. Masa tengok name list peserta yang secretary dia email dekat saya, rasa gulppp...banyak nama yang bukan nama orang Malaysia. And then lepas confirmkan barulah we all tahu yang sebenarnya ramai international staffs yang join. Maka kena tukar bahasalah nampaknya, speaking lah pulop. Tapi biasalah, saya memang terkenal dengan perangai "redah je". So just do it.

Nak dijadikan cerita, executive director saya tak dapat join sebab dia ada program lain. And awal-awal memang set dua director lain datang, tiba-tiba sorang tu ada emergency last minute, jadi tinggal sorang director jelah akhirnya. Rasa gugup sikit kalau takde director ramai-ramai sebab walaupun saya yang handle, kita akan rasa lebih secure dengan kehadiran directors. Tapi biasalah, kita redah je. Saya alih bahasa semua step-step dalam skincare. Sebenarnya bukan penerimaan staf yang saya risaukan, sebab tak kisah dari mana pun seseorang tu berasal, memang fitrah manusia sukakan kecantikan. Saya cuak sebab first time handle English speaking session, and tertanya-tanya mampu ke saya handle macam Director saya. Tapi tak cuba tak tahu kan.

Tibalah hari kejadian, session tu belah petang tapi saya demam pulak pagi tu maybe sebab terlampau penat dengan skincare class di Mandarin Oriental Hotel semalam. Nasib baik badan dah bertambah okay lepas tengah hari risau jugak kalau melarat. Sampai dekat international school tu, saya conduct macam biasa dengan guests dekat sana, bezanya guna bahasa lain je. 

Rupa-rupanya, semua guest sporting sangat. Masing-masing nampak sangat excited masa session berjalan, and fokus pada speaker (saya lah tu). Sebelum start session, secretary dia introduced saya dekat Head of School, Ms Claire Bell. Saya ingat ke Head of School tu macam Head of Department rupa-rupanya principal dia. Maklumlah I sekolah kebangsaan dari darjah 1, so tak fahamlah pangkat-pangkat dekat international school. Tapi Ms Claire pun relax je join sekali sambil gelak-gelak. Yang lain pun sama. Bila sampai masa pakai lipstick, yang lelaki lagi best pergi pakai colour-colour yang bold macam merah cili & purple. Bila teringat je mesti tergelak. Jom layan gambar-gambar Beauty Session dekat international school.


Intro dulu. Boleh tahan jugak gaya saya time bercakap kan hahaha


Dah start cuci muka lepas remove makeup dengan makeup remover. Cuci muka pun ada cara tau bukan main simbah je.



Masking time - "when you're wearing a mask, do it without hesitation, make your face look like a paint" - Dilla😁

I-story by me

Kami atur most products dekat belakang sebab tak muat meja sebenarnya. Tapi best jugak sebab lepas tu satf-staf pergi buat tour and test produk dengan sendirinya. Sayang takde full view.

Mr Andrew ni serius kelakar tau. Siap request nak mekap lagi sebab nak faham perasaan perempuan yang bermekap hahaha

Hasilnya lepas dia mekap, ehh nampak lawalah pulak dengan bulu mata dia tu

Ms Claire the Head of School, humble sangat orangnya. Actually kulit orang putih ni senang kalau mekap, mudah naik colour.

Photo session - tengoklah jejaka-jejaka kat belakang tu bukan main hyper tau

Antara sedutan episod beauty session hari tu, abaikan lah suara saya yang macam Siti Nurhaliza tu hahaha

Maka berakhirlah sesi yang penuh keriangan. Memang kami belajar banyak benda baru hari tu, ecspecially tentang betapa kita kena keluar dari comfort zone. Lepas ni tak takut dah nak buat skincare class dengasn international staffs. Everything seems scary for a first timer.

Kalau you all nak belajar untuk cantik / handsome secara percuma, boleh contact saya naa. Kalau nak buat session dekat office secara formal, boleh contact saya jugak untuk saya emailkan proposal. Inshaallah you all akan dapat ilmu penjagaan kulit / teknik mekap yang bermanfaat.

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment