Thursday 14 November 2019

Mary Kay Red Jacket University Convocation

Assalamualaikum & morning!

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah tanggal 2 November yang lalu menjadi saksi dalah saty impian saya menjadi kenyataan. Isk skemanya bahasa kan, bukan apa sebab saya sangat happy + terharu + sebak + excited. Tarikh 2 November merupakan tarikh bersejarah sebab saya telah pun bergelar sebagai Red Jacket Graduates. 

Yang diidam sekian lama akhirnya menjadi genggaman~

Red Jacket University ni sebenarnya program untuk Red Jackets di mana kita boleh attend kelas di mana-mana lokasi terdekat, and then company akan bagi challenge 4 bulan and kalau kita complete dalam masa 4 bulan tu, kita akan konvo dengan gilang-gemilangnya dan dapat certificate sebagai Red Jacket University graduates. And sebenarnya saya pernah share kisah pasal saya attend Red Jacket University dengan director saya sendiri, you all boleh baca dekat sini; http://deespeaking.blogspot.com/2019/01/mary-kay-red-jacket-university.html
Bila dapat bunga lagi excited😁

Bersama Director saya yang jugak merupakan mentor RJU saya, yang tak pernah jemu bagi semangat & galakan, and siap bantu tracking performance saya untuk completekan RJU.

Saya konvo dengan power partner saya Elizabeth ataupun kami panggil Eliz. Eliz ni baru saja debut sebagai Sales Director beberapa hari sebelum konvo. Rasa happy and terharu bila dapat konvo sama-sama dengan rakan seperjuangan. We are the witness of each other's journey. Bukan sedikit up & down yang kami share bersama, keluh kesah, mengadu masalah but Alhamdulillah we did it. 

Glamorous Bee Future Area


Outdoor pulak~ bukan selalu dapat konvo kan😁

RJU Convocation is the best birthday gift ever! Gambar ni diambil sehari masa celebrate birthday saya, sehari sebelum konvo. A memorable month indeed~

Sampai sekarang still rasa panas lagi bahang RJU Convocation. Rasa sebak and syahdu sebab berjaya achieve something yang kita rasa sangat besar dulu, rupanya kita boleh capai apa pun yang kita nak selagi ada perasaan "nak" yang cukup besar. Saya memang suka dapat hadiah, tapi most of all, kepuasan bila dapat buat something yang kita rasa "tak boleh" and "tak mungkin" dulu tak dapat digambarkan. Dulu saya cuma tolong tepuk tangan meraikan sisters lain yang achieve, tapi rupanya kita pun boleh buat jugak, nak tak nak je.

Kalau rasa nak engage dalam bisnes kecantikan yang boleh membuatkan you all berimpian semula, Mary Kay adalah salah satu bisnes yang menjadi. Saya bercakap dari pengalaman saya buat bisnes macam-macam yang ke laut dulu. Product penting, mentor penting, knowledge penting, skill penting and banyak lagi yang "penting" dah tersedia dalam Mary Kay. One of the reason kenapa saya takde pun rasa nak bertukar bisnes lain. Sebab bahagia dia tu lain macam bila dikelilingi positive circle. Anyway, kalau nak bebel pasal Mary Kay takkan habis, jadi kalau you all kalau berminat nak jadi beauty consultant  you all boleh whatsapp saya tau.

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment