Wednesday 6 November 2019

Brand New Mary Kay Youthfinity Review

Assalamualaikum & morning!

Produk baru lagi???

Ohh yesssss! Nama dia Youthfinity Set!


Youthfinity ni packaging dia sangatlah exclusive and ala-ala mak datin, tapi Mary Kay bukanlah sekadar nak keluarkan produk yang cantik pada rupa saja, tapi function pun mesti superb padan dengan packaging. And yes! Youthfinity set ni sangatlah advanced and power sebab ingredients semua yang luxurious dan rare. Jom intai sikit apa main ingredients dalam Youthfinity yang buat dia hebat sangat ni;

Dari kiri; Alpen Rose, Evening Primrose & Infinite Tripeptide

Alpen Rose - mencegah kerosakan kulit dari persekitaran

Alpen Rose ni bukan boleh beli kat pasar, tapi cuma tumbuh di kawasan pergunungan bersalji contohnya macam pergunungan Alps. Alpen Rose ni boleh survive macam-macam keadaan extreme contohnya high altitude, pendedahan UV yang melampau, frost & kekeringan melampau. Kuat tak kuat Alepen Rose ni, dia dapat hidup selama 100 tahun tau. Jadi Alpen Rose dalam Youthfinity akan membantu membina daya tahan kulit & protect kulit kita dari persekitaran luar.

Evening Primrose - berkembang mekar di saat matahari terbenam

Kebiasaannya bunga-bunga berkembang bila disinari matahari, tapi berbeza dengan kulit kita, waktu malam kulit kita lebih menyerap khasiat-khasiat skincare untuk rejuvenate kulit kita. Mary Kay mengambil konsep "berkembang selepas matahari terbenam" dari Evening Primrose, di mana dia akan membantu penghasilan protein untu meremajakan & menegangkan kulit.

Infinite Tripeptide - first class anti-aging technology

Berbelit lidah nak menyebut hahaha. Secara ringkasnya Tripeptide ni membantu mengurangkan penghasilan progerin (yang menyebabkan penuaan) and meningkatkan penghasilan collagen. You all nak progerin lebih ke collagen lebih?😁

Done with ingredients, actually kebanyakan function Youthfinity ni dah boleh tengok dalam ingredients dia. Jom tengok satu persatu item Youthfinity ni sekali dengan fungsi.

Youthfinity The Eye Cream
Formula khas untuk bahagian mata yang fragile. The Eye Cream akan provide moisture around bahagian mata, mengaburkan garis-garis halus and kuliut sekitar mata nampak lebih lifted. Segala kedut-kedut mata dia akan handle, yang tiggal lepas tu cumalah mata yang tegang, licin & berseri.

Youthfinity The Cream

The Cream a.k.a moisturiser, focus kepada moisturizing process yang optimum ke dalam kulit, skin akan immediately nampak tegang & anjal. Yang ada garis-garis halus and kedutan tu dah boleh say bye-bye, sebab The Cream ni akan tarah semua tanda penuaan. 

Youthfinity The Serum
Macam yang saya pernah share, serum merupakan item yang paling power dalam setiap skincare regiment sebab molecule serum adalah yang paling halus & dapat tembus sehingga ke lapisan dermis. Same case with Youthfinity serum. Tapi kalau you all nak lebih info berkenaan Youthfinity serum, boleh baca dalam posting saya sebelum ni; http://deespeaking.blogspot.com/2019/04/new-product-mary-kay-youthfinity-serum.html

Setiap pembelian The Cream & The Eye Cream akan dapat Gold Spatula 22K. Application skincare menggunakan emas akan lebih enhance penyerapan produk ke dalam kulit.

Saya sebenarnya tak cukup umur nak pakai Youthfinity tapi masa ni saya pakai The Cream & Eye Cream sebelah kanan saja (alaa yang belah tahi lalat tu), fuhh rasa bestnyaa sebab dia lembap & lembut, tak rasa berlemuih langsung. Nak apply pun senang takde tersekat-sekat. Saya cuma buat kening & pakai lipstick time ni sebab kejap lagi kena solat so malas nak mekap lebih-lebih.

In overall, Youthfinity ni betul-betul buat kulit you all macam remaja, kembali ke zaman dulu-dulu. Ingat tak macam mana kulit kita tegang, anjal & toink-toink masa zaman sekolah and zaman mula-mula masuk U, haa itulah kulit yang Youthfinity akan kembalikan kepada kita, tapi versi lebih cerah, lebih halus & lebih smooth!

Calling for those yang berumur 30 tahun ke atas tapi nak kulit macam 18 tahun, jangan segan silu whatsapp saya okayy~

To contact me, please clickπŸ‘‡πŸ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.



No comments:

Post a Comment