Monday 26 April 2021

My First Time In Mary Kay

Hai & Assalamualaikum😀 

Salam 14 Ramadhan semua~

Sejak bergelar beauty consultant macam-macam pengalaman yang saya dapat sampai boleh buat novel dah rasa😁 tapi tak kisah walau sehebat mana pun setiap pengalaman tersebut semuanya bermula dari "kali pertama". Jadi hari ni akan jadi hari throwback sedunia sebab saya nak flashback semula setiap pengalaman pertama yang saya dapat dari Mary Kay. Happy reading!

1. Produk Pertama Yang Dicuba


Produk pertama yang saya cuba ialah semi matte lipstick warna Mauve Moment. Nak try satu lipstick tu pun kena beli dulu tau tak tahu pulak MK boleh try free😂 sebatang lipstick yang saya try buat kali pertama itulah yang jadi titik permulaan saya dalam Mary Kay, sebab rasa lipstock dia best terus saya decide untuk signed up sebagai beauty consultant dan bermulalah career yg indah dlm mary kay😍

2. Skincare Pertama Yang Diguna


Time tu muda lagi so pakailah skincare untuk orang muda hehehe. Ni betul-betul gambar Botanical Effects yang first say pakai excited masa tu nak buat bisnes kan. Saya pakai set BE ni sekali dengan Lumivie serum, Pore Minimizer & suncare MK. Sari set basic now dah upgrade ke set paling advanced dah Alhamdulillah~

3. Kelas Pertama Yang Saya Attend


Masa ni masih bekerja so saya korbankan cuti sehari untuk attend kelas ESRS - kelas special untuk beauty consultant baru. Tapi seronok je attend kelas-kelas Mary kay sambil kena dengan sisters lain yang positif, masa tu mentor kelas adalah director saya sendiri sekarang kami sama-sama pulak jadi mentor mengajar ESRS Allahuu tak sangka sejauh ini perjalanan saya dnegan Mary Kay.

4. Kelas Mekap Pertama Yang Saya Join


First time belajar mekap dekat Ya Tuhan betapa kayunya tangan saya, semua benda tak reti. Nasib kelas mekap belajar free je and lagi best ada banyak directors untuk assist kita so memang mudah faham. Takdelah cikgu sorang anak murid beratus. Dari attend kelas pertama kepada kelas mekap kedua, ketiga, keempat and so on sampai saya yang kayu pun dah reti mekap muka sendiri. Now saya pulak yang mengajar orang mekap sehingga ke tahap korporat. And paling tak disangka, tangan kayu ni jugak yang dibayar untuk mekapkan orang kahwin & attend event.

5. Event Pertama Yang Saya Join


Gambar belah kiri ada saya attend Career Conference 4 tahun lepas, masa tu black jacket lagi baru sebulan lebih jadi beauty consultant. Gambar jacket merah tu lepas gambar Career Conference tahun-tahun selepasnya, dah naik pangkat. Sepatutnya kali ni saya akan naik stage debut sebagai Sales Director tapi ditakdirkan PKP. Event tahunan ni jugak boleh jadi medan untuk kita tengok perjalanan kita from time to time.

6. Kali Pertama Naik Stage


7. Trip Pertama Dengan Mary Kay



Bila tahu dapat complete cruise challenge ni rasa ketar kepala lutut, yelah macam tak percaya ada orang nak sponsor naik cruise. Dahlah saya ni jarang pi bercuti. Sekarang pun dah start challenge baru untuk pi Bali pulak, and dari pengalaman saya pakej yang Mary Kay bagi semua bertaraf 5 bintang. Takde istilah ala kadar walaupun kita ditaja percuma😍

8. Kali Pertama Moved Up Career


First time moved up career saya rasa excited sangattt, lepas tu terus beli Red Jacket walaupun belum qualified untuk pakai lagi. Saya beli nak jadikan pembakar semangat untuk cepat-cepat move up ke Red Jacket. Betul lah we are what we think, tak lama lepas tu saya terus bergelar Red Jacket dalam unit Alhamdulillah~

Itulah serba sedikit perjalanan saya dalam Mary Kay, semuaya bermula dgn kali pertama, langkah pertama. One small step yang kita decide untuk ambil dulu itulah yang menjadikan siapa kita sekarang. Up & down tu biasa, kita chill je and enjoy the journey😀 

Kalau you all berminat untuk berkerjaya dalam Mary Kay, boleh terus click link dekat bawah okay😍

Click link below to contact me👇👇

https://linktr.ee/dylladnan

COD & scan kulit available around Beranang, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Nilai, Putrajaya, etc

Jom follow saya dekat instagram! Click sini

IMPORTANT NOTICE!!! 

Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.













No comments:

Post a Comment