Friday 23 April 2021

Sharing From My Power Partner

 Hai & salam semua!๐Ÿ˜€


Alhamdulillah selesai dah sesi sharing dengan my power partner, Marini. Marini ni kawan saya dari unit terdahulu sebelum saya jadi director & mempunyai unit sendiri. Marini baru je join tahun lepas ngam-ngam sebulan sebelum PKP. Tapi banyak achievements yang beliau dah dapat dalam setahun contohnya Star Consultant, Jom Du-it Challenge, Red Jacket Graduates , Queen of Sales, Queen of Sharing and ini semua setakat yang saya ingat lah hehe. Hebat kan? 

Nak tahu apa yang lagi hebat? Marini buat Mary Kay almost 100% dari rumah je sebab time tu dah start PKP and apart from PKP, Marini jugak ada dua anak kecil yang masih menyusu badan. Marini cerita yang dia pernah kerja sebelum ni sebelum decide untuk resigned and fokus pada family, so dia rasa gelisah kalau tengok takde duit dalam akaun. Dia jadikan tu sebagai motivasi untuk buat Mary Kay betul-betul walaupun cuma bekerja dari rumah. And satu benda yang sangat relatable bila Marini share "kita suri rumah nak jugak pakai baju & handbag cantik-cantik macam kawan-kawan yang bekerja". Betul lah kan, walaupun tak pergi office setiap hari tapi nak juga melawa macam orang lain. That's why kita kena ada income sendiri supaya tak rasa ralat mintak duit suami untuk beli handbag๐Ÿ˜ƒ

Sharing malam ni santai-santai je, tapi banyak sangat input yang menusuk kalbu. Saya ada beberapa suri rumah dalam unit saya yang bagitau saya dah lama tak melawa walaupun teringin, tak lain tak bukan sebab takde budget. One of the reason kenapa saya panggil Marini untuk sharing supaya dapat beri inspirasi kepada housewives lain dalam unit saya. Rezeki Allah tu luas, sekarang dari rumah pun boleh jana income kan. Kalau you all rasa lama dah bertengik tahan diri nak shopping, tahan diri nak melawa sebab banyak sangat komitmen yang nak kena settlekan, why not bagi peluang dekat diri sendiri untuk buat bisnes Mary Kay. Macam saya bagitau dekat unit tadi, dalam Mary Kay semua material disediakan, education dah diberi, mentor available almost all the time kita cuma tinggal gerak bontot je. Boleh click link dekat bawah kalau nak tahu tentang career opportunity dalam Mary Kay๐Ÿ˜—

Click link below to contact me๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

https://linktr.ee/dylladnan

COD & scan kulit available around Beranang, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Nilai, Putrajaya, etc

Instagram :  dylla.deespaking

Facebook  : allydra 

1 comment: