Sunday 9 December 2018

Pakai Mary Kay Naik Jerawat?

"Kulit naik jerawat lepas guna Mary Kay?? Apeniii??"

"Kata produk international, tapi kenapa pakai Mary Kay jadi lagi teruk pulak??"

Okay first of all, bertenang dulu😁. Saya pun pernah melalui benda yang sama masa mula-mula guna Mary Kay. Kejap naik sini, kejap naik situ. Tapi saya percaya pada produk. Cuba fikir balik mana saya silap. Ohhh dangg, rupanya almost 10 tahun lepas saya pengguna tegar produk penggelupasan. Yess, dah 10 tahun lepas tau, tapi effect dia sampai sekarang😥. Saya terus guna satu set Botanical, which is a big no kepada  bekas pengguna produk penggelupasan berbahaya. Saya takdelah naik jerawat batu tu, tapi jerawat nasik asyik tumbuh non-stop. Annoying betul rasa sebab sebelum tu mmg susah muka naik jerawat. Jadi untuk anda yang ada masalah jerawat naik mencanak-canak lepas guna Mary Kay, saya akan explain dgn mendalam hari ni.

1. Bekas Pengguna Produk Penggelupasan / Produk High Chemical

Sekarang kan banyak lambakan produk-produk yang dalam bahasa kasarnya kita panggil produk timbang kilo huhuhu. 80% customer saya termasuk saya sendiri adalah bekas pengguna produk-produk macam tu. Untuk peringkat permulaan memang boleh pakai dua item skincare je (cleanser Botanical & Oil Free Hydrating Gel @ Intense Moisturizing Cream) untuk memulihkan kulit yang dah lama tercemar dgn kimia tu. Jadi masa dlm proses nak bersihkan kulit dari sisa-sisa chemical tu, mungkin akan naik jerawat. Sebab kan dia nak release chemical tu keluar dari kulit. Jadi jgn terkejut, sebaliknya refer pada beauty consultant anda.

2. Kulit Terkejut

Ehh kulit pun boleh terkejut ke? Eh boleh lah, biasanya terjadi dekat orang yang tak pernah pakai apa-apa skincare sebelum ni. So bila mula-mula guna Mary Kay, kulit dia naik jerawat manja sebab nak adapt dgn skincare baru. Saya ada customer yang bekerja sebagai runner, ada masalah jeragat teruk. Rupanya tak pakai apa-apa skincare apatah lagi sunblock. Saya buat skincare class dgn dia & bagi dia try Melacep utk jeragat, katanya kulit dia pedih. Rupanya dia kena start dgn basic item dulu. And yes, dia naik jerawat jugak mula-mula, so saya suruh selang-selang pakai moisturiser sampai lah kulit dia boleh adapt.

3. Proses Mengeluarkan Jerawat Yang Bersarang Di Bawah Kulit

Yang ni berkait dengan point no. 1. Ada jugak customer saya yang guna Clearproof untuk jerawat, and terus naik lagi mencanak-canak bila start guna Mary Kay. Sebab Clearproof set selain menghapuskan jerawat dekat permukaan kulit, dia jugak keluarkan jerawat yang dah bersarang dekat dalam kulit. Tu pasai yang jerawat makin naik tu. Tapi jangan risau, sementara saja😊.

4. Tidak Membeli Dari Beauty Consultant Bertauliah

Haa yang ni banyak. Rupanya ramai yang pergi beli dekat Shoppee, Lazada, Carousell, Mudah.com, etc. FYI kami beauty consultant mmg dilarang keras utk menjual dekat shopping apps sebab nanti customer akan membeli tanpa consultation. Let say kulit awak tu sensitif, tapi pi beli Timewise set yang advanced tu. Manalah tak breakout. Then sayang, tak dapat 90 Days Satisfaction Guarantee pulak sebab you all sendiri tak tahu you berurusan dgn siapa. Saya tak salahkan anda yang membeli sebab tak tahu, tapi kalau dah tahu janganlah pi beli kat sana sebab sah-sah you all akan beli dari seller yang tak beretika. Lagi seram kalau dapat item fake ataupun expired😰, sebab saya pernah dengar jugak dari director bagitau sesetengah yang jual Mary Kay dekat shopping apps tu rupanya dari negara luar.
January 2018. Cuba fokus dekat dahi boleh nampak kan bijih-bijih menggerutu tu. And dah nampak garis-kedut jugak. Liang roma dekat pipi pun masih nampak jelas lagi. 

December 2018. Saya gunakan base yang sama which is foundation + mineral powder. Alhamdulillah dah banyak improvement 

Jadi rasa-rasa dah jelas ke kenapa naik jerawat bila guna Mary Kay? Jangan risau, selalulah refer pada beauty consultant anda kalau naik apa-apa yang tak diingini dekat muka. Best sbb Mary Kay ni sekali package dgn beauty consultant & 90 Days Satisfaction Guarantee. Kalau masih belum ada beauty consultant, you all boleh refer dgn saya, Inshaallah saya akan bantu sebaiknya.

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment