Thursday 27 December 2018

Sunblock Terbaik

Assalamualaikum &  morning!

Siapa sini suka pergi holiday? Memang sedia maklum kan bila pergi holiday je muka sunburn, tapi tak bermaksud kita kena redha je tanpa ikhtiar. Hari ni saya nak share pasal secret weapon terbaik, Mary Kay Suncare SPF50.

Mary Kay Suncare ni merupakan sunblock yang paling power di Mary Kay yang paling tinggi which is 50++. Sebelum saya proceed lebih lanjut pasal suncare ni, jom tengok kejap common term dalam sunblock


🐾 SPF : singkatan kepada Sun Protector Factor.  Ia Menunjukkan berapa lama kulit kita akan di protect / will be protected from Sun damage/exposure.  

Contoh: SPF15 means 150 minit kulit kita akn di lindungi. SPF50 means selama 500minit kulit kita akan dilindungi.

🐾 UVB : kebiasaannya orang panggil "the burning rays" . Inilah yang menjadi punca sunburns kerana UVB adalah sinar cahaya yang merosakkan lapisan kulit paling atas (epidermis)

🐾UVA : merupakan sinar yang boleh menembusi lapisan awan, jerebu, dan glass windows. Ia juga boleh terpantul semula dari permukaan air, salji, tanah dan lantai. So jgn igt dok dalam rumah tepi tingkap tu tak kene UVA ya. UVA akan reach deeper berbanding UVB. Ia akan masuk jauh ke dlm skin hingga ke lapisan dermis dan merosakkn skin collagen dan elastin . Ia adalah salah satu punca kepada premature aging dan kedutan kulit berlaku sebelum waktu.

🐾PA : Ukuran yg digunakan utk jangka how much protection you're getting from UVA. Ada PA+ , PA++ , PA +++

Kenapa kena pilih Mary Kay Suncreen Broad Spectrum SPF 50?

1. Sebab dia ada broad spectrum - which means sesuatu produk tersebut dapat melindungi 
                                                        kulit dari UVA & UVB sekaligus

Inilah dua benda yang kita nak jauhi dari hidup kita - UVA & UVB

2. Mudah Meresap - takdelah kena tonyoh banyak kali walaupun tekstur suncare Mary Kay melekit sedikit disebabkan kandungan spf

3. Sesuai untuk kulit sensitif, dah diuhji secara klinikal untuk allergic & irritancy

4. Non-comodogenic ataupun dalam bahasa mudahnya tak menyumbat pori-pori

5. Sesuai untuk muka & badan

6. Waterproof - nak berenang pun takde masalah kulit burn

7. High volume - satu tube tu 115ml, bercinta jugak lah nak bagi habis


Sebenarnya Mary Kay Suncare ni kita tak digalakkan pakai n daily basis disebabkan kandungan spf yang sangat tinggi, tapi kalau nature kerja harian anda memang banyak terdedah dengan matahari macam site jobs ataupun athlete, kita akan recommend suncare yang ni. 

FYI kita memang banyak jenis SPF dalam Mary Kay. Semuanya bergantung kepada keperluan kulit dan lifestyle you all. Kerja dalam office ke, luar office ke, dalam rumah ke semuanya perlukan SPF. Kalau rasa tak pasti nak ambik SPF yang mana, boleh contact saya untuk dapatkan consultation.

To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment