Thursday 20 December 2018

Nude Makeup

Assalamualaikum & good morning!

Memandangkan sekarang ni trend nude makeup, saya pun decide nak buat nude makeup jugak hehe. Of course menggunakan barang-barang Mary Kay. Sebelum ni nude look memang a big no bagi saya, sebab saya rasa cum orang kulit putih gebu cute-cute je yang sesuai buat look macam ni, rupanya tidak. Asalkan kita pandai sesuaikan dengan colour kulit, Inshaallah apa-apa jenis makeup pun nampak cantik.


Inilah nude look yang saya buat dengan Mary kay makeup. Tak heavy sangat kan, kita nak sweet-sweet je & disukai bakal ibu mertua hamboiii.

Makeup ni nampak simple je kan, jadi saya pun guna barang-barang yang simple supaya senang you all re-create semula. Blusher tu saya buat sebagai eyeshadow jugak. Jom tengok full products yang saya guna.

BASE

Tak boleh tak ada. Timewise Liquid Foundation ni memang kesayangan, nampak size comel tapi tahan 8 bulan - setahun. Pilih formula yang sesuai dengan kulit you all, saya guna kan Luminous formula utk kulit kering. Kalau you all kulit combination atau berminyak, sila guna matte formula. Pakai sikit je cukup utk cover cela di wajah tanpa buatkan muka you all nampak macam plastik.

EYE LOOK

Saya guna blusher in Ripe Watermelon utk create pinky pastel look. Blusher Mary Kay mmg sangat pigmented tau. Lubang-lubang tu bisalah, saya kan ganas huhu.

Untuk bahagian crease pulak, saya letak blusher Shy Blush. Suka blusher ni sbb dia ada shimmer tapi tak over. Shimmer tu balancekan colour dia yang soft. 


Finally saya pakai eyeshadow sebenar untuk buat smokey eyes. Colour Espresso, kening pun saya suka buat pakai dia eye colour ni jugak.

Kalau yang tak suka pakai eyeliner, this is the best mascara for you! Bagi effect bulu mata Che' Ta tau. Tak payah pakai eyeliner pun mata tetap naik. Saya ada share dgn detailed dekat sini

Haa gini hasil dia, sesuai untuk everyday look kan. Untuk pipi saya guna blusher yang sama saya pakai dekat crease, cheek colour in Shy Blush.

Then untuk set the whole face, saya gunakan Mineral Powder Foundation in Ivory 2. Suka finishing dia yang matte & natural, particle bedak yang sangat halus sampai dapat melitupi cela di wajah (garis halus, liang roma, eyebags etc).

Lastly, saya akan pakai my favourite nude lipstick in Tranquil Toffee. Suka colour ni sebab inilah satu-satunya nude yang tak buat saya nampak macam sakit. Kalau anda kulit tanned atau kulit gelap, pilih nude lipstick yang sesuai tau. Jangan tengok Neelofa pakai cantik then kita expect sesuai dengan kita jugak. 

Jom saya belanja sikit gambar-gambar dengan nude makeup Mary kay, masa ni otw ke skincare class, sempat lagi kan๐Ÿ˜ƒ.


So what do you think about this look? Saya ni bukanlah MUA, tapi bolehlah sikit-sikit dari yang saya belajar dekat kelas-kelas Mary Kay. Kalau rasa nak cuba semua yang saya list kan for free, boleh contact saya okayy, kita set date & time. Bolehlah you all belajar buat nude look tanpa eyeliner~


To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc




No comments:

Post a Comment