Saturday 22 December 2018

Suka Cleanser Berbuih?

Siapa dekat sini suka cleanser yang berbuih? Best kan, rasa puas and bersih je. Tapi best tu tak semestinya bagus. Jom tengok apa rahsia di sebalik cleanser yang berbuih-buih sampai boleh buat parti buih.

Pernah dengar tak term SLS? 

SLS adalah water surfactant atau ejen pembuih - to make the water wetter by reducing water’s surface tension. Nama penuh SLS adalah SODIUM LAUREL SULFATE or SODIUM LAURETH SULFATE. 

Ianya di buat dari asid sulfurik, monododecyl ester dan sodium salt. Pendek kata, SLS ni bukan semulajadi, tapi sintetik, dihasilkan dari BAHAN KIMIA.

SLS sintetik adalah BAHAN YG MURAH dan menghasilkan baaaaaanyak buih. Sebab tu bahan pencuci yg murah semua buih bukan main banyak.

Zaman sekarang orang ingat makin banyak buih, makin bagus kan? Salah tu! Asalnya SLS ni digunakan untuk PENCUCI LANTAI. Uiisshh seram kan.
.
Bayangkan benda yang asalnya untuk cuci lantai, kita guna kat MUKA kita, boleh bayangkan tak, kesian badan kita. Macam pakai floor cleaner untuk cuci muke. Ouchhh...

And additional info, Cleanser Mary Kay, TIADA BUIH. Melainkan formula untuk kulit berminyak, ada buih sikit untuk tarik minyak, taapi very minimum sampai nampak tak nampak je buih dia. 

Jom siapa nak cuba cleanser Mary kay yang tak berbuih, boleh roger saya. Sayangi kulit anda~

To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc

No comments:

Post a Comment