Monday 30 December 2019

Brand New Mary Kay Timewise 3D Foundation Review

Assalamualaikum & morning!

Are you ready for new product? Yes! Ada lagi inovasi baru dari Mary Kay, maklumlah Mary Kay Inc. takde kerja lain melainkan nak improve product sedia ada hihihi. But this time, innovation for my all time favorite product yang akan jadi lebih favourite lagi lepas ni, Mary Kay Liquid Foundation!
 
Brand New Mary Kay Timewise 3D Foundation

Kalau you all merupakan pembaca setia blog saya & follow saya dekat mana-mana social media, you all mesti perasan betapa saya suka sangat membebel pasal foundation Mary Kay. So bila Mary Kay dah improvise foundation dia, haa jaga-jagalah sebab saya akan membebel dengan lagi banyak hahaha. 

OLD vs NEW

Jadi apa specialnya tentang foundation baru ni berbanding foundation lama yang dah sedia best?

Untuk foundation lama, colour shades yang masuk Malaysia agak limited. Jadi untuk certain kulit kena main campouq-campuq which is mungkin tak convenient bagi certain people. Jadi foundation 3D yang baru ni ada teknologi terbaru - intellimatch technology (mak aihh nama kau). Intellimatch technology maksudnya adalah teknologi yang akan matchlan warna foundation terus dengan kulit kita, hasilnya kita nampak flawless dengan natural and shade akan perfect fit dengan kulit kita. Dalam bahasa mudahnya, kalau kita ambik shade yang dalam golongan kulit kita, dia akan jadi ngam terus dengan kulit kita. But if kita kulit gelap then ambik shade paling cerah kelabu jugak. Point saya dekat sini, kita tak perlu berpeluh-peluh cari one shade yang paling sesuai dengan kita sebab Mary Kay dah kumpulkan data dari 8000 skin tone seluruh dunia and keluarkan 8 shades mengikut data tersebut. 
New shades from new foundations! Foundation 3D masih lagi mempunyai 2 formula iatu Matte untuk kulit combination / oily dan Luminous untuk kulit kering (dewy finish).

Untuk foundation baru ni, Mary Kay dah state siap-siap yang mana sesuai dengan warm tone, natural tone & cool tone. Saya ada share dengan terperinci cara untuk kenal pasti undertone kita dekat sini. Tapi sebenarnya you all tak perlu sakit kepala, refer je pada beauty consultant or pada saya untuk dia pilihkan shade yang sesuai. Itu kerja kami, bukan kerja uolls😁

Enhancement dari segi ingredients...

1. Encasuplated Resveratrol
Resveratrol adalah sejenis bahan anti-aging and bila dalam encapsulated form, dia akan release resveratrol tu slowly supaya kita effect resveratrol bertahan lebih lama & kita dapat enjoy benefit dia dalam tempoh yang panjang. Resveratrol juga tolong sekatakan tona kulit & protect kulit dari anasir-anasir luar.

2. Vitamin B3
Orang panggil brightening superpower! Dia lebih target kepada tona kulit tak sekata and vitamin B3 jugak bekerja dua kali ganda sebagai antioxidant yang bagi extra protection dekat kulit. Like seriously,,,semua ni kita boleh dapat dari satu foundation je??

3. Age Defying Peptide
Terdiri daripada empat amino acid yang dicantumkan bersama untuk bagi muka nampak macam 18 tahun. Dia support collagen semula jadi & elastin dalam kulit supaya kulit bertambah muda & berseri.

And special jugak Mary Kay dah bawak masuk blending brush yang boleh guna dengan foundation ni. Nantikan review foundation baru dari saya ya, sekarang ni Directors je yang baru boleh order hukss. 1 January nanti keluar promo baru and Inshaallah akan yermasuk promo untuk Timewise 3D foundation jugak, jadi boleh whatsapp saya untuk kita sharing-sharing tau~


To contact me, please click👇👇

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

4 comments: