Monday 9 December 2019

Cara Mencuci Muka Yang Betul

Assalamualaikum and morning! How are you?๐Ÿ˜Š Berdasarkan pemerhatian saya melalui skin care class & jugak dari sesi temuramah (hehe) rupanya ramai yang still mencuci muka dgn cara yang salah. Padahal cleansing tu merupakan antara step terpenting dlm penjagaan wajah. Takpe kita jangan membuang masa lagi, jom proceed ke cara mencuci muka dengan betul~

1. Beauty Fingers
Cuci muka pun ada jari-jari khas tau bukan main tonyoh je. Kalau saya panggil "jari gwiyomi" yang meggunakan tiga jari terakhir - jari tengah, jari manis & jari kelingking. Kenapa guna jari2 ni? Sebab tiga jari terakhir ni mempunyai tekanan rendah dan tak menyumbang kedutan pada wajah.

2. Gerakan Ke Atas & Ke Luar


Nak muka tegang & tak sagging ke bawah, cuci muka start dari dagu and naik ke pipi, ke hidung and then ke dahi. And jangan lupaa, guna beauty fingers tau.

3. Jauhi Kawasan Mata



Ada orang suka sangat cuci muka sampai ke kawasan mata, kalau boleh nak cuci bijik mata sekali๐Ÿ˜‚. Jangan sayang, kawasan sekitar mata sangat nipis & sensitif, and sangat mudah berkedut kalau dicomor apa-apa bendasing. Kalau nak buang makeup dekat mata pun memadai dengan guna makeup remover saja. 

4. Gunakan Pencuci Muka Yang Sesuai


Benda yang tak boleh salah, tapi rupanya ramai yang masih tak tahu cleanser yang sesuai dengan kulit. Kalau you all kulit kering, if gunakan pencuci muka jenis berbuih akan lagi irritate kulit you all. Kalau kulit berminyak salah pilih cleanser, boleh jadi lagi berlemuih. So pucuk pangkalnya kena tahu jenis kulit dulu. 

Rasanya cukup sampai di sini sharing saya hari ni, share tentang benda yang nampak remeh tapi memberikan impak yang besar dekat kecantikan & kesihatan kulit. Tapi kalau you all nak belajar secara live, jemputlah datang skincare class percuma saya. Boleh ajak family and kawan-kawan join sekali no problem selagi you all masih belum ada beauty consultant. Nak tanya apa-apa pasal kulit jangan segan silu contact I hokayy~

To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment