Wednesday 18 December 2019

Single Palette Makeup Challenge

Assalamualaikum & morning!


Siapa dekat sini gila tengok makeup tutorial macam saya? Sekali layan boleh sampai beghejam tak sedar huhuhu. Saya perasan MUA or beauty influencer ada buat challenge macam "Full Face Makeup Using Lipstick", "Full Face Makeup Using Foundation", "I Used My Mom's Makeup", "Full Face Using Kids' Makeup" and all sort of things. So saya pun terfikir since saya pun selalu berangan jadi youtuber, then why not buat challenge yang seakan-akan. Saya challenge diri saya untuk guna satu eye palette saja and paling mencabar ialah sebab saya tak pernah gunakan palette ni sebelum ni, sebab saya tak reti macam mana nak combine semua colour tu.
                                 
Inilah eye palette berhantu yang saya takut nak guna sebelum ni.Tapi sekarang dah tak rasa berhantu lagi~

So inilah final result dari single palette challenge rekaan saya tu

 Nah saya belanja gambar besar-besar for your viewing pressure kihkihkih

Ni bila buka mata, saya saja tak keluarkan sangat eye colour melebihi eyelid sebab mula-mula pakai nampak mata gelap sangat macam panda tapi sebenarnya okay je kalau tarik keluar agi eyeshadow so dia akan lebih nampak bila buka mata. Tapi tulah, saya paranoid sangat guna palette ni kan.

Sorrylah kalau asyik bagi pose sama je maklumlah saya ni tak pandai posing, lagipun nak kena mengadap lighting and at the same time nak sorok banyak benda dekat belakang tu hahaha.

Jadi macam mana nak buat look gini ya? Senang jeee, rupanya banyak benda you boleh buat dari palette sekecil ni.
Onyx
Saya buat kening & eyeliner guna colour ni, as you can see warna dia hitam pekat. Very pigmented and sangat membantu untuk you all yang takut nak pakai liquid eyeliner, boleh buat dengan Onyx. And dah nampak pun hitam, so boleh guna untuk create smokey effect.

Saya guna dua colour ni, Moss (Hijau) & Rustic untuk buat mekap mata. Colour Rustic saya pakai di keseluruhan kelopak mata sampai ke "crease", untuk colour Moss pulak saya letak dej
kat corner je untuk nampak light smokey effect. Kalau nak lagi glamour, you all boleh letak shimmer dekat tengah-tengah tapi saya tak bolehlah, kan dah janji nak guna satu palette je hehehe.

Nampak kan gradient colour hijau & perang tu?
Hazelnut
Sangat best buat shading hidung guna ni! And untuk challenge hari ni saya buat cheek contour jugak and agak impressive lah result dia๐Ÿ˜

Nampak tak hidung & pipi kita itu?? That's the power of contour! And contour guna eyeshadow saja bahh~

Jadi pengajaran penting yang saya dapat dari challenge ni, jangan takut untuk bermain warna yang kita tak biasa. It could turn out to be great. And maaflah kalau saya tak dapat buat video tutorial, sebab saya takde facilities sangat memandangkan camera handphone semata. Inshaallah soon saya akan buat video tutorial supaya you all lebih faham. Tapi kalau nak belajar mekap dengan saya pun boleh, asalkan you all jadi customer saya then you akan dapat kelas makeup exclusive. Whatsapp jer okayy~

To contact me, please click๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡

Instagram | dee.allydra
Facebook | Allydra

COD & scan kulit available around Beranang, 
Semenyih, Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Putrajaya, Mantin, NIlai, Seremban,etc


Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.




















No comments:

Post a Comment