Saturday 27 February 2021

Cara Dapatkan Lipstick Application Yang Smooth

 Hai & Assalamualaikum😍

Siapa pernah pakai lipstick jadi macam ni??

Saya pernah jugak jadi macam ni walaupun bibir saya tak kering. So apa nak buat untuk bagi sapuan lipstick flawless macam muka kita jugak😀

1. Konsisten Scrub Bibir 


Bibir pun macam muka kita jugak, dia sentiasa melahirkan kulit mati. Tu yang kadang-kadang rasa berkuping je bibir. Haa makanya silalah rajin-rajinkan scrub bibir tu, seminit je pun ambik masa dalam 2-3 kali seminggu cukup. Shea Sugar Srub dari Mary Kay sangat halus tak kasar macam lip scrub lain yang saya pernah cuba. And paling best rasa dia manis, macam nak makan tau~

2. Apply Lip Balm

Ni hack yang biasa dengar kan, especially kalau nak pakai lips matte. Lip balm akan fill in bahagian crack bibir jadi takdelah bibir jadi nak nampak merekah je. 

3. Apply Eye Primer


Pelik tapi benar. Saya jumpa tips ni dekat Google, dia kata eye primer buat lipstick tahan lama, and saya rasa konsep dia sama macam tips kedua, eye primer tolong fill in bahagian crack dekat bibir. Nak try lah nanti~

4. Pakai Lipstick Last Sekali

Bila kita apply lip balm, jangan terus pakai lipstick sebab nanti lipstick to jadi too creamy kan. So pakai lip balm dulu and siapkan mekap lain baru pakai lipstick.

Okay sekian saja simple tips dari saya hari ni, diharapkan dapat membantu you all. Kalau ada nak dapatkan skin consultation atau mk products boleh direct contact saya okayy~

Teaser untuk lip gloss yang bakal masuk next month, Ya Allah tak sabarnya nak review untuk uolls😱😱

Click link below to contact me👇👇

https://linktr.ee/dylladnan

COD & scan kulit available around Beranang, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Nilai, Putrajaya, etc

Instagram :  dylla.deespaking

Facebook  : allydra 


IMPORTANT NOTICE!!! 

Saya tidak bersetuju sama sekali dengan pembelian melalui Lazada, Shoppee, Lazada & online store yang lain. Kami beauty consultant dilarang keras untuk menjual melalui medium berikut kerana Mary Kay mempunyai ratusan produk dan setiap satu daripadanya memerlukan consultation yang tepat. Anda akan menafikan hak pelanggan untuk mendapatkan konsultasi dari beauty consultant bertauliah dan juga “90 Days Satisfaction  Guarantee”. Sila dapatkan produk Mary Kay dari beauty consultant yang sah dan tidak menyalahi undang-undang syarikat.

No comments:

Post a Comment