Tuesday 23 February 2021

Kesilapan Wanita Ketika Berwuduk

 Assalamualaikum & morning semua!

Hari ni saya nak cerita mengenai benda yang kita rasa remeh, tapi bagi impak besar pada amalan kita. So saya takkan berbunga-bunga sangat hari ni, kita straight to the point je tau😁

1. Foundation Yang Tak Waterproof

Kalau foundation jenis waterproof tu memang sah-sah tak tembus air and tak sah wuduk, tapi yang biasa orang silap dengan foundation yang tak waterproof. Memang air dapat tembus masuk, tapi air yang bercampur dengan foundation akan jadi tak suci, so tak sah wuduk. That's why kena cuci face makeup guna micellar water ataupun cleanser untuk bersihkan dulu fundation. Kalau time tu kita takde cleanser ataupun micellar water, kena make sure you all cuci dengan air and gosok-gosok dulu.

2. Mascara Terselit Dekat Celah Bulu Mata

Haa ni pun selalu muslimah terlepas pandang, tak kisah mascara jenis waterproof ataupun tak waterproof, you all kena check lepas dah bersihkan ada tak sisa yang tertinggal dekat celah bulu mata. You all boleh refer video saya dekat bawah, ada cara nak chech mascara dekat celah-celah bulu mata😃




Pendek je sharing saya hari ni, hopefully dapat bantu bagi kesedaran untuk wanita-wanita muslim ambil wuduk dengan lebih sempurna. Bab-bab amalan wajib ni memang tak boleh main-main kan😊
Jangan lupa, nak try mary kay cari saya tau~

https://linktr.ee/dylladnan

COD & scan kulit available around Beranang, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Nilai, Putrajaya, etc

Instagram :  dylla.deespaking

Facebook  : allydra 




No comments:

Post a Comment